Сучасний стан шкільного вивчення літератури постмодернізму

  • H. V. Khomenko аспірантка кафедри методики викладання української мови і літератури Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: література постмодернізму, навчальні програми, підручник

Анотація

У статті висвітлено результати аналізу чинних програм з української літератури для 10–11 класів щодо вивчення літератури українського постмодернізму. Проаналізовоно текстовий матеріал підручників для 10–11 класів за такими аспектами, як теоретико-літературна база вивчення літератури постмодернізму, методична частина вивчення літератури постмодернізму, значення художніх текстів для формування знань в учнів старшої школи про постмодернізм, наявність відомостей культурологічного характеру в рамках європейського постмодернізму. Подано результати констатувального зрізу, що проводився в Сумській та Чернігівській областях, стосовно стану сфор-
мованості у вчителів та старшокласників теоретичних відомостей щодо ознак літератури постмодернізму, письменників репрезентантів та їх творів. Аналіз анкет вчителів-словесників дає підстави вважати, що література українського постмодернізму є цікавою для вчителів, вони орієнтуються в теоретичному матеріалі та ознайомлені з творчістю письменників-репрезентантів. Усе назване вище дозволяє зробити висновок про необхідність забезпечення вчителів словесників літературознавчими, культурологічними та методичними матеріалами, які покращать ефективність вивчення літератури постмодернізму.

Посилання

1. Borzenko O. I. Ukrainska literatura. 11 klas. Profilnyi riven: Khrestomatiia-dovidnyk. Kharkiv: Ranok, 2011. 880 s.
2. Ukrainska literatura: pidruchn. dlia 11 kl. zahalnoosv. navch. zakl.(riven standartu, akademichnyi riven) / R. V. Movchan, O. M. Avramenko, V. I. Pakharenko; nauk. red. R. V. Movchan. Kyiv: Hramota, 2011. 352 s.: il.
3. Ukrainska literatura: pidruchnyk dlia 11 klasu zahalnoosv. navch. zakladiv (riven standartu, akademichnyi riven) / H. F. Semeniuk, M. P. Tkachuk, O. V. Slonovska ta in.; za zah. red. H. F. Semeniuka. Kyiv: Osvita, 2011. 416 s.
4. Ukrainska literatura. 10–11 klasy: prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (riven standartu, akademichnyi riven). URL: http://www.mon.gov.ua/ua/often-
requested/educationalprograms/(data zapytu: 09.09. 2018).
5. Shevchenko Z. O. Do problemy novykh pidkhodiv shchodo stvorennia pidruchnykiv ta navchalnykh posibnykiv z literaturnykh fakultatyviv. Problemy suchasnoho pidruchnyka: zb.
nauk. prats / red. kol.; nauk. red. O. M. Topuzov. Kyiv: Pedahohichna dumka, 2014. Vyp. 14. 866 s.

Переглядів анотації: 80
Опубліковано
2018-11-26
Як цитувати
Khomenko, H. V. (2018). Сучасний стан шкільного вивчення літератури постмодернізму. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 37-42. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-4-37-42