Сучасний стан шкільного вивчення літератури постмодернізму
Анотація
У статті висвітлено результати аналізу чинних програм з української літератури для 10–11 класів щодо вивчення літератури українського постмодернізму. Проаналізовоно текстовий матеріал підручників для 10–11 класів за такими аспектами, як теоретико-літературна база вивчення літератури постмодернізму, методична частина вивчення літератури постмодернізму, значення художніх текстів для формування знань в учнів старшої школи про постмодернізм, наявність відомостей культурологічного характеру в рамках європейського постмодернізму. Подано результати констатувального зрізу, що проводився в Сумській та Чернігівській областях, стосовно стану сфор-
мованості у вчителів та старшокласників теоретичних відомостей щодо ознак літератури постмодернізму, письменників репрезентантів та їх творів. Аналіз анкет вчителів-словесників дає підстави вважати, що література українського постмодернізму є цікавою для вчителів, вони орієнтуються в теоретичному матеріалі та ознайомлені з творчістю письменників-репрезентантів. Усе назване вище дозволяє зробити висновок про необхідність забезпечення вчителів словесників літературознавчими, культурологічними та методичними матеріалами, які покращать ефективність вивчення літератури постмодернізму.
Посилання
2. Ukrainska literatura: pidruchn. dlia 11 kl. zahalnoosv. navch. zakl.(riven standartu, akademichnyi riven) / R. V. Movchan, O. M. Avramenko, V. I. Pakharenko; nauk. red. R. V. Movchan. Kyiv: Hramota, 2011. 352 s.: il.
3. Ukrainska literatura: pidruchnyk dlia 11 klasu zahalnoosv. navch. zakladiv (riven standartu, akademichnyi riven) / H. F. Semeniuk, M. P. Tkachuk, O. V. Slonovska ta in.; za zah. red. H. F. Semeniuka. Kyiv: Osvita, 2011. 416 s.
4. Ukrainska literatura. 10–11 klasy: prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (riven standartu, akademichnyi riven). URL: http://www.mon.gov.ua/ua/often-
requested/educationalprograms/(data zapytu: 09.09. 2018).
5. Shevchenko Z. O. Do problemy novykh pidkhodiv shchodo stvorennia pidruchnykiv ta navchalnykh posibnykiv z literaturnykh fakultatyviv. Problemy suchasnoho pidruchnyka: zb.
nauk. prats / red. kol.; nauk. red. O. M. Topuzov. Kyiv: Pedahohichna dumka, 2014. Vyp. 14. 866 s.
Переглядів анотації: 193
Авторське право (c) 2018 Наукові записки. Серія "Психологопедагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.