Особливості літературного спостереження в процесі формування в учнів умінь аналізувати образи-символи

  • A. S. Ivashchenko здобувач кафедри методики викладання української мови і літератури Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, учитель Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради
Ключові слова: спостереження, образ-символ, художній текст

Анотація

У статті окреслено роль літературного спостереження в процесі формування в учнів умінь аналізувати образи-символи на уроках української літератури. Автор розкриває особливості спостереження над образами-символами та розглядає його як один із методів лінгвістичного аналізу, подає орієнтовний поетапний алгоритм вироблення в учнів відповідних умінь і навичок. У статті визначено основні етапи формування в старшокласників спеціальних знань та вмінь, необхідних для аналізу образів-символів. Подано теоретичне обґрунтування ефективної інтерпретації художніх творів у процесі спостереження над образно-символічними утвореннями.

Посилання

1. Bondarenko Yu. Literaturni sposterezhennia v shkoli yak vyd diialnosti. Ukrainska mova i literatura v shkoli. 2018. № 3. S. 30–33.
2. Maksymenko S. D. Psykholohiia v sotsialnii ta pedahohichnii praktytsi: metodolohiia, metody, prohramy, protsedury. Navchalnyi posibnyk dlia vyshchoi shkoly. Kyiv: Naukova dumka. 1998. 216 s.
3. Sukhomlynskyi V. O. Sto porad uchytelevi. Kyiv: Radianska shkola, 1988. 310 s.

Переглядів анотації: 38
Опубліковано
2018-11-26
Як цитувати
Ivashchenko, A. S. (2018). Особливості літературного спостереження в процесі формування в учнів умінь аналізувати образи-символи. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 81-83. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-4-81-83