Використання діяльнісного підходу в підготовці фахівців дошкільної освіти
Анотація
У статті обґрунтовано проблему діяльнісного підходу в підготовці фахівців
дошкільної освіти, готових до роботи у конкурентних умовах на ринку праці.
Охарактеризовано поняття "професійна компетентність", "діяльнісний підхід",
"особистісно-діяльнісний підхід", виділено професійні компетенції вихователя
дошкільного навчального закладу, визначені Галузевим стандартом вищої
освіти. Виділено ознаки, що відображають професійну компетентність сучас-
ного фахівця дошкільної освіти, особистісні якості майбутнього педагога, його
готовність до роботи з дітьми шляхом упровадження інноваційних технологій.
Представлено аналіз низки праць вітчизняних науковців, в яких розкрито різні
аспекти підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти. Виділено основні
компоненти професійної компетентності вихователя. Розкрито основну ідею
діяльнісного підходу у навчанні студентів, технологію моделюючого навчання,
можливості використання символічної наочності, поданої у вигляді схем,
таблиць, моделей, матриць, діаграм і графіків, у процесі подання й подальшого
опрацювання конкретної інформації.
З метою розвитку критичного мислення у студентів проаналізовано методику
використання кейс-технології навчання, яка вдало об’єднує навчальну, аналі-
тичну і виховну діяльність, що, безумовно, є діяльним і ефективним у реалізації
сучасних завдань системи освіти. Виділено суть методу, що полягає у викори-
станні конкретних випадків для спільного аналізу, обговорення або вироблення
рішень студентами з певного розділу навчальної дисципліни; етапи проведення
занять із застосуванням кейс-методу.
Сформульовано загальні висновки щодо застосування діяльнісного підходу до
формування професійної компетентності майбутніх педагогів дошкільної
освіти.
Посилання
2. Bielienka H. V. Vykhovatel ditei doshkilnoho viku: stanovlennia fakhivtsia v umovakh navchannia : monohrafiia / H. V. Bielienka. – K. : Svitych, 2006. – 304 s.
3. Bohush A. M. Dukhovni tsinnosti v konteksti suchasnoi paradyhmy vykhovannia / A. M. Bohush // Vykhovannia i kultura. – 2001. – № 1. – S. 4 – 10.
4. Karpova E. E. Teoretychni zasady indyvidualizatsii profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv v umovakh zaochnoho navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi : monohrafiia / E. E. Karpova, V. V. Nesterenko. – Odesa : vydavets Bukaiev Vadym Viktorovych, 2012. – 196 s.
5. Komlichenko O. O. Vykorystannia interaktyvnykh metodiv v navchalnomu protsesi ta pidsumkovomu kontroli znan studentiv / O. O. Komlichenko O. M. Tsvietkova // Informatsiini tekhnolohii v osviti, nautsi ta vyrobnytstvi. – 2013. – Vyp. 3 (4). – S.178–185.
6. Kotyk T. M. Naochni zasoby intensyfikatsii protsesu vyvchennia linhvodydaktyky u VNZ / T. M. Kotyk // Nauka i osvita. Naukovo-praktychnyi zhurnal Pivdennoho naukovoho tsentru APN Ukrainy. – 2002. – № 1. – S. 137–144.
7. Kraevskyi V. V. Osnovy obuchenyia. Dydaktyka y metodyka : uchebn. posobye dlia studentov vysshykh uchebnykh zavedenyi / V. V. Kraevskyi, A. V. Khutorskoi. – M. : Yzdatelskyi tsentr "Akademyia", 2007. – 352 s.
8. Onofriichuk L. Suchasni pidkhody u pidhotovtsi maibutnikh vykhovateliv ditei doshkilnoho viku do upravlinskoi diialnosti / Liliia Onofriichuk // Molod i rynok. – 2015. – № 2 (121). – S. 118–121.
9. Pavlov Yu. O. Teoriia i praktyka formuvannia osnov profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv restorannoho servisu u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh : dys. ... d-ra ped. nauk : spets. 13.00.04 / Yu. O. Pavlov. – Kyiv, 2014. – 537 s.
10. Romaniuk I. M. Modulno-reitynhova tekhnolohiia navchannia ta kontroliu zasvoiennia znan u vyshchomu viiskovomu zakladi osvity: avtoref. dys. … kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 / Romaniuk I. M. – Ternopil, 2003. – 19 s.
11. Rubynshtein S. L. Osnovy obshchei psykholohyy / S. L. Rubynshtein. – SPb. : Pyter, 2002. – 720 s.
12. Serhieieva V. F. Tekhnolohichnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv / V. F. Serhieieva / Humanitarnyi visnyk DVNZ "Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody". – Dodatok 3 do vyp. 31 : Tematychnyi vypusk "Problemy empirychnykh doslidzhen u psykholohii". – K. : Hnozys, 2014. – S. 323–329.
Переглядів анотації: 81
Авторське право (c) 2017 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.