Формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури в педагогічному дискурсі
Анотація
Стаття присвячена аналізу якості фахової (фортепіанної) підготовки іноземних студентів під час навчання в магістратурі в умовах української
музично-педагогічної освіти та ефективності методики формування концертно-виконавської компетентності особливого значення набуває аналіз наукових досліджень, які містять відомості про історію розвитку інструментально-виконавської школи, інтерпретацію музичних творів, засоби виконавської виразності, стилі та жанри музики вітчизняних та зарубіжних композиторів, технічні прийоми та їх розвиток, а саме ті аспекти, які стають базовими компонентами у контексті зростання справжнього виконавця ‒ носія художньо-естетичних та культурних цінностей різних епох та націй. Важливим складником фахової підготовки студентів є усвідомлення викладачами специфіки їх попереднього навчання, а саме: ментальних особливостей, програмних вимог до звітних концертів, організації навчального процесу, репертуар та технічні можливості кожного майбутнього виконавця та викладача за фахом. Вивчення українськими освітянами міжнародного педагогічного досвіду, культурних традицій країн, з яких прибув студент до вишів України дасть можливість сформувати арсенал ефективних методів та прийомів, спрямованих на формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів, розкрити їх художньо-творчий потенціал, окреслити перспективи у процесі реалізації поетапної методики фахової (фортепіанної) підготовки під час навчання в магістратурі.
Фортепіанна освіта в Китаї та Сербії має специфічні форми, методи та педагогічні умови, відмінні від традицій інших цивілізацій, саме тому для кожного викладача, який здійснює професійну підготовку іноземних студентів за спеціалізацією фортепіано, головним завданням стає формування художньо-виконавської компетентності, а зокрема – озброєння його комплексом технологічних прийомів гри на інструменті в процесі фахової підготовки. Досвід, що об’єднує музично-педагогічні досягнення різних культур, дає високі результати, що безпосередньо відображається в роботі фахівців, які повертаються після завершення навчання до себе на Батьківщину.
Посилання
2. Padalka H. M. Pedahohika mystetstva (teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) / H. M. Padalka. – Kyiv : Osvita Ukrainy, 2010.
3. Ustymenko-Kosorich O. A. Serbska baianno-akordeonna shkola: istoriia ta suchasnist / O. A. Ustymenko-Kosorich. – Luhansk : Vydavnytstvo DZ "LNU imeni Tarasa Shevchenka", 2013.
4. Khliebnikova O. V. Formuvannia dosvidu muzychno-vykonavskoi diialnosti u studentiv vuziv kultury : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : spets. 13.00.02 / Khliebnikova O. V. – Kyiv, 2001.5. Chzhan Sianiun. Formuvannia khudozhno-vykonavskoi maisternosti maibutnikh pianistiv z KNR u suchasnomu naukovo-pedahohichnomu dyskursi / Chzhan Sianiun // Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia. – Sumy : Vydavnycho-vyrobnyche pidpryiemstvo "Mriia", 2016. – Vypusk 1 (7), 20–29.
6. Shcherbinina O. M. Formuvannia muzychno-stylovykh uiavlen maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : spets. 13.00.02 / Shcherbinina O. M. – Kyiv, 2005.
Переглядів анотації: 78
Авторське право (c) 2017 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.