Методичний інструментарій підготовки вчителя іноземної мови

  • Nataliia Lavrychnenko професор, завідувач кафедри іноземних мов та методики викладання Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка
Ключові слова: учитель іноземної мови, методи професійної підготовки, педагогічна практика

Анотація

У статі розкрито методичні особливості підготовки вчителів іноземної мови. Методичний інструментарій, який застосовується на педагогічних факультетах вищих навчальних закладів, представлено в сукупності методів, стратегій і підходів. Сучасні методику й методологію підготовки вчителів іноземної мови осмислено із залученням зарубіжного досвіду. Звернуто увагу на такі методичні проблеми, як різноманіття й еклектика у використанні методів, а також на проблему постметода. Розглянуто особливості застосування різних стратегій у навчанні іноземної мови, висвітлено
результати досліджень американських учених, що визначають найбільш продуктивні стратегії навчання англійської мови. Проаналізовано актуальні
підходи до підготовки вчителів іноземної мови – комунікативний, компетентнісний, холістичний, гуманістичний, конструктивістський. Визначено напрямки подальших досліджень даної проблематики. Зокрема, зазначено перспективність спеціальних досліджень у галузі методик підготовки
вчителів іноземної мови для роботи з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку, дистанційного навчання, білінгвальної освіти, навчання обдарованих дітей та дітей з особливостями розвитку.

Посилання

1. Pershukova O. O. Rozvytok bahatomovnoi osvity shkoliariv u krainakh Zakhidnoi Yevropy : monohrafiia / O. O. Pershukova. – Kyiv : TOV, 2015. – 562 s.
2. Alexander, R. Culture, dialogue and learning: notes on an emerging pedagogy / Mercer, N.; Hodgkinson, S. (Editor); Alexander, Robin John.
3. Alexander R. J. Towards Dialogic Teaching: rethinking classroom talk / R. J. Alexander. – 5 th edition. – York : Dialogos, 2017.
4. Byram M. Routledge encyclopedia of language teaching and learning / M. Byram. – London, 2000. – 713 p.
5. Exploring Talk in School: Inspired by the Work of Douglas Barnes. London : Sage, 2008. – Rp. 91–114.
6. Hill J. D. Classroom instruction that works with English Language learners. 2 nd Edition / J. D. Hill, K. B. Miller. – Denver, Colorado, 2013. – 181 p.
7. Marcela T. Ruiz-Funes On Teaching Foreign Languages: Linking Theory to Practice / T. Marcela. – Bergin & Garvey : Westport, CT, 2002. – 192 r.
8. Miller, J. Curriculum: Perspectives and practice / J. Miller, W. Seller. – (Ch.9. pp. 205–209) Copp, Clark Pittman, Mississauga, 1990.
9. Miller, J. The Holistic Curriculum (2nd ed) / J. Miller. – Toronto : University of Toronto Press, 2007 – 206 p.
10. More A. Teaching and Learning: Pedagogy, Curriculum and Culture / A. More. – London, UK: Routledge Falmer, 2000. – 188 r.
11. Osborn T. A. The future of foreign language education in United States / T. A. Osborn. – Westport, CT, 2002. – 189 p.
12. Whong M. Language teaching: linguistic theory in practice / M. Whong. – Edinburgh : Edinburgh University Press, 2011. – 209 p.

Переглядів анотації: 227
Опубліковано
2017-10-26
Як цитувати
Lavrychnenko, N. (2017). Методичний інструментарій підготовки вчителя іноземної мови. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 248-256. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-3-248-256