Особливості гуманізації медичної освіти в медичних школах Великої Британії в XX сторіччі

  • Liliia Vinnikova аспірантка кафедри педагогіки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, викладач кафедри державної служби, управління та навчання за міжнародними проектами ІДУЦЗ
Ключові слова: гуманізація, медична освіта, медичні школи Великої Британії

Анотація

Медична реформа 1946 р. та стрімкий прогрес медичної науки із запровадженням новітніх технологій (стовбурові клітини, штучне запліднення,
трансплантація органів) обумовили необхідність зміни системи відносин лікаря та пацієнта, а також сприяли виникненню багатьох етичних питань у межах взаємодії лікаря та пацієнта. В статті проаналізовані основні події гуманізації медичної освіти в медичних школах Великої Британії у ХХ сторіччі, пов’язані із впровадженням стандартів соціальної медицини, змінами системи вищої освіти Великої Британії та науковими відкриттями. Автором наведені основні напрямки гуманізації, описано головні недоліки та проблеми гуманізації. Стаття містить погляди різних учених на доцільність та ефективність гуманізації медичної освіти.

Посилання

1. Dando, M. 2009, ’Bringing a "culture of responsibility" to life scientists’, Bulletin of the Atomic Scientists, 18 December, access regimen. – Rezhym dostupu:
http://www.thebulletin.org/web-edition/columnists/malcolm-dando/bringingculture-of-responsibility-to-life-scientists [viewed 15 March 2010]. – Nazva z ekrana.
2. Dando, M. R. 2009, Dual-use Education for Life Scientists, Disarmament Forum / M. R. Dando. – Vol. 1. – R. 41–4.
3. Dando, M. R. and Rappert, B. 2005, Codes of Conduct for the Life Sciences: Some Insights from UK Academia, Briefing Paper no. 16 (2nd series), University of Bradford, May, access regimen. – Rezhym dostupu: www.brad.ac.uk/acad/sbtwc. – Nazva z ekrana.
4. Posibnyk po medychnii etytsi. – Rezhym dostupu: http://www.wma.net/en/30publications/30ethicsmanual/pdf/ethics_manual_ukrainian.
pdf. – Nazva z ekrana.
5. Navchalnyi plan Edynburzkoi medychnoi shkoly. – Rezhym dostupu: https://www.eemec.med.ed.ac.uk/curriculum/themes/personal-professional-develop-
ment. – Nazva z ekrana.
6. Mathews, R. J. and Webb, J. M. 2009, Awareness-raising, Education and Codes of Conduct within the Framework of the BWC’, Chapter 9, BWPP Biological Weapons Reader, McLaughlin, K. and Nixdorff, K. (eds)
7. Minehata, M. and Shinomiya, N. 2009, Dual-use education in life science degree courses at universities in Japan, National Defence Medical College of Japan and Bradford University. – Rezhym dostupu: www.dual-usebioethics.net. – Nazva z ekrana.
8. National Postdoctoral Association 2009, Tailoring RCR programs for postdocs. – Rezhym dostupu:
http://www.nationalpostdoc.org/publications/rcr/112-pda-toolkit-tailor-to-postdocs [viewed 15 March 2010]. – Nazva z ekrana.
9. Rappert, B. and McLeish, C. 2007, A Web of prevention: Biological weapons, life sciences and the governance of research, London: Earthscan.
10. Revill, J. 2009, ’Biosecurity and bioethics education: A case study of the UK context’, Research Report for the Wellcome Trust Project on ’Building a Sustainable Capacity in Dual-use Bioethics’, December 2009. – Rezhym dostupu: http://www.brad.ac.uk/acad/sbtwc/dube/publications/BioseBioethicsUK.pdf. – Nazva z ekrana.

Переглядів анотації: 59
Опубліковано
2017-10-26
Як цитувати
Vinnikova, L. (2017). Особливості гуманізації медичної освіти в медичних школах Великої Британії в XX сторіччі. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 265-269. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-3-265-269