Розвиток спеціальної освіти в країнах Європи та Україні (порівняльний аспект)

  • Volodymyr Shevchenko старший науковий співробітник лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Ключові слова: реформування системи освіти, європейська освіта, історія освіти

Анотація

У статті автор зазначає, що сучасний етап інноваційного розвитку суспільства відзначається формуванням нового погляду на освіту. Процес
ґрунтовного реформування системи освіти, який наразі відбувається в Україні, не обходить стороною і спеціальну освіту. Автор відзначає, що забезпечення права і комфортних умов на освіту дітей з особливими потребами є необхідною характеристикою демократичного цивілізованого суспільства. Цим шляхом має йти і Україна, яка перебуває на сучасному етапі реформування освіти та розбудові нової концепції Європейсьської держави. Рівень підтримки, гуманізм та терпимість у ставленні до дітей з особливими потребами, можливість надати їм доступну та якісну освіту – показники ступеня розвитку суспільства, в якому вони живуть. Реалізація прав на освіту дітей з обмеженими можливостями розглядається як одне з найважливіших завдань державної політики в галузі спеціальної освіти. Саме тому система спеціальної освіти є інститутом держави, яка виникає і розвивається як особлива форма реалізації його ціннісних орієнтацій та культурних норм суспільства, внаслідок чого кожен етап розвитку європейських національних систем спеціальної освіти співвідноситься з певним періодом в еволюції ставлення держави до осіб з особливими потребами. Аналіз досвіду навчання дітей з особливостями психофізичного розвиткусвідчить, що у європейських країнах інклюзивне навчання є основною формою здобуття освіти людьми з особливими потребами. Проте спеціальні заклади продовжують функціонувати нарівні з іншими формами навчання та надавати допомогу дітям з обмеженими можливостями.

Посилання

1. Holova N. I. Suchasnyi stan ta perspektyvnyi rozvytok systemy spetsialnoi osvity osib z obmezhenymy mozhlyvostiamy / N. I. Holova // Pedahohichni nauky. – 2012. – № 62. –S. 50.
2. Zasenko V. V. Suchasni problemy teorii i praktyky navchannia ditei z osoblyvymy potrebamy / V. V. Zasenko // Suchasni tendentsii rozvytku spetsialnoi osvity (Ukrainsko-Kanadskyi dosvid). Modern trends of special education development (Canada-Ukraine Experience) : materialy Mizhnarodnoi konferentsii, Kyiv, 25–26 travnia 2004 r. / za red.: V. Bondaria, R. Petryshyna. – K. : Nauk. svit, 2004. – S. 26–27.
3. Lystopad O.V. Inkliuzyvna osvita v konteksti innovatsiinoho rozvytku / O. V. Lystopad // Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. – 2011. – № 2 (12). – S. 183, 185.
4. Malofeev N. N. Spetsyalnoe obrazovanye v Rossyy y za rubezhom / N. N. Malofeev. – M. : Yzdatelstvo "Pechatnyi dvor", 1996. – S. 33–34, 58–59, 93–95, 109–110, 120–121.
5. Suprun M. O. Korektsiine navchannia uchniv dopomizhnykh zakladiv osvity: vytoky, stanovlennia ta rozvytok (druha polovyna KhIKh – persha polovyna KhKh st.) : monohrafiia / M. O. Suprun. – K. : Vyd. PALYVODA A.V., 2005. – S. 7.

Переглядів анотації: 215
Опубліковано
2017-10-26
Як цитувати
Shevchenko, V. (2017). Розвиток спеціальної освіти в країнах Європи та Україні (порівняльний аспект). Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 299-304. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-3-299-304