Теоретичні засади формування естетичної активності учнівської молоді

  • Yevheniia Lypovetska викладач декоративно-прикладного мистецтва Ніжинського училища культури і мистецтв ім. М. Заньковецької
Ключові слова: активність, естетична активність, структура естетичної активності учнівської молоді

Анотація

У статті здійснено теоретичне узагальнення наукової проблеми формування естетичної активності учнівської молоді. Ураховуючи значущість осмислення особистісних виявів освоєння дійсності за законами краси, визначено естетичну активність особистості як складне особистісне утворення, яке виявляється у готовності особистості за внутрішніми переконаннями здійснювати ініціативні, новаторські дії у царині мистецтва. У контексті даного дослідження естетична активність школяра має формуватися у процесі різних видів художньої діяльності, знаходити своє виявлення через різноманітність цієї діяльності, сформованість потреби та інтересу до опанування певним різновидом мистецтва, самостійність і пізнавальну активність. Визначено структурні компоненти естетичної активності, складовими якої є: естетичні потреби, естетичні почуття, естетичний смак, естетичний інтерес. Сформованість естетичної активності дозволяє школярам самостійно сприймати прекрасне, висловлювати оцінне ставлення до нього, творити красу, втілювати свої почуття, думки, уявлення в конкретних видах ігрової, трудової, навчальної, художньо-творчої діяльності.

Посилання

1. Honcharenko L. P. Rozvytok estetychnykh smakiv u haluzi muzychnoho mystetstva / L. P. Honcharenko // Naukovi zapysky. – Kirovohrad : RVTsKDPU im. Vynnychenka, 1999. – Vyp. 18. – S. 23–27.
2. Honcharenko S. U. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk / S. U. Honcharenko. – K. : Lybid, 1997. – 435 s.
3. Dzhola D. M. Teoriia i metodyka estetychnoho vykhovannia shkoliariv : navch.-metod. posib. / D. M. Dzhola, A. B. Shcherbo. – K. : IZMN, 1997. – 435 s.
4. Kalinina L. A. Problema formuvannia estetychnykh smakiv osobystosti u suchasnykh pedahohichnykh doslidzhenniakh / L. A. Kalinina // Ridna shkola : nauk.-ped. zhurnal. – 2008. – № 5. – S. 23–25.
5. Kudin V. O. Mystetstvo i dukhovnyi svit dytyny / V. O. Kudin. – K. : Radianska shkola, 1989. – 234 s.
6. Patsaliuk I. I. Kharakterystyka osnovnykh kryteriiv, pokaznykiv ta rivniv sformovanosti estetychnykh smakiv molodshykh shkoliariv / I. I. Patsaliuk // Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky. – Kherson, 2008. – № 47. – S. 208–214.
7. Pedahohichnyi slovnyk / za red. M. D. Yarmachenka. – K. : Pedahohichna dumka, 2001. – 345 s.
8. Sapozhnik O. O. Muzychno-estetychne vykhovannia v konteksti novykh pedahohichnykh idei / O. O. Sapozhnik // Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky / Nizhynskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Mykoly Hoholia. – Nizhyn : NDPU im. M. Hoholia, 1999. – S. 117–120.
9. Shchukyna H. Y. Psykholoho-pedahohycheskye osnovy formyrovanyia poznavatelnykh ynteresov uchashchykhsia / H. Y. Shchukyna. – L. : LHPY, 1997. – 234 s.

Переглядів анотації: 74
Опубліковано
2017-06-29
Як цитувати
Lypovetska, Y. (2017). Теоретичні засади формування естетичної активності учнівської молоді. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 18-25. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-2-18-25