Дидактична гра як засіб формування мовленнєвої компетентності учнів

  • Liliia Meleshko здобувач ЖДУ імені Івана Франка, учитель КЗ " Березівський навчально-реабілітаційний центр " Житомирської обласної ради
Ключові слова: дидактична гра, навчально-ігрова технологія, навчально-ігрова діяльність

Анотація

У статті на основі аналізу наукових праць і синтезу теоретичних ідей розглянуто педагогічні ідеї щодо організації дидактичної гри як засобу формування мовленнєвої компетентності учнів 5–6 класів у системі шкільної українськомовної освіти. У результаті наукового осмислення окреслено зміст понять "дидактична гра", "мовленнєва компетентність".
Акцентовано на тому, що дидактичні ігри є перспективним засобом для опанування учнями норм української мови, поповнення словникового запасу лексикою з різних сфер суспільного життя, ознайомлення учнів із соціокультурними реаліями українського суспільства, створення ситуацій реального спілкування, у яких вони мають змогу реалізувати свою мовно-мовленнєву підготовку. Визначено види такої гри (операційна, імітаційна, рольова), що мають значний потенціал для формування мовленнєвої компетентності молодших підлітків. Ці види дидактичної гри становлять значний інтерес для методики мовленнєвого розвитку учнів 5–6 класів, оскільки є природовідповідним дидактичним засобом для цієї вікової групи школярів. Узагальнено, що дидактична гра створює сприятливе освітнє середовище не лише для мовленнєвого розвитку учня, а й загалом для його особистісного росту. За умови продуманої методики навчання української мови гра може стати ефективним способом у досягненні специфічних цілей мовної освіти й підвищення її якості в аспекті мовнокомунікативної підготовки учнів. Як спосіб навчання гра підвищує мотивацію до уроків, приносить задоволення від навчальної діяльності, забезпечує навчання, розвиток і виховання учнів засобами предмета.

Посилання

1. Hreb M. M. Teoretychni zasady navchannia leksykolohii i frazeolohii maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv : monohrafiia / M. M. Hreb. – K. : Tsentr uchbovoi literatury, 2017. – 320 s.
2. Entsyklopediia osvity / Akad. ped. nauk Ukrainy ; holovnyi red. V. H. Kremen. – K. : Yurinkom Inter, 2008. – 1040 s.
3. Kavtaradze D. N. Obuchenye y yhra: vvedenye v ynteraktyvnye metody obuchenyia / D. N. Kavtaradze. – 2-e yzd. – M. : Prosveshchenye, 2009. – 176 s.
4. Pedahohichnyi slovnyk / za red. diisnoho chlena APN Ukrainy M. D. Yarmachenka. – K. : Pedahohichna dumka, 2001. – 514 s.
5. Kochan I. M. Slovnyk-dovidnyk iz metodyky vykladannia ukrainskoi movy / I. M. Kochan, N. M. Zakhliupana. – 2-he vyd., vypravlene i dop. – Lviv : Vydavnychyi tsentr LNU im. Ivana Franka, 2005. – 306 s.
6. Mamchur L. I. Perspektyvnist i nastupnist u formuvanni komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly : monohrafiia / L. I. Mamchur. – Uman : Vydavets "Sochinskyi", 2012. – 449 s.

Переглядів анотації: 48
Опубліковано
2017-06-29
Як цитувати
Meleshko, L. (2017). Дидактична гра як засіб формування мовленнєвої компетентності учнів. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 113-118. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-2-113-118