Суспільствознавство в початковій школі: історичний огляд

  • Tetiana Hordiienko доцент кафедри педагогіки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: суспільствознавство, освіта, наука

Анотація

Суспільствознавство як навчальний предмет включає в себе основи суспільних наук і зосереджується на спеціальних знаннях, необхідних для вирішення типових проблем у соціальній, економічній, духовній сфері життя. Метою освітньої галузі "Суспільствознавство" є особистісний розвиток учня, формування його соціальної і громадянської компетентностей шляхом засвоєння різних видів соціального досвіду, що складається із загальнолюдських та національних цінностей, соціальних норм, громадянської активності, прийнятої в суспільстві поведінки, толерантного ставлення до відмінностей культур, традицій і різних думок. У статті робиться спроба проаналізувати процес становлення суспільствознавства як освітньої галузі початкової школи. Простежуються тенденції появи суспільствознавства як шкільної навчальної дисципліни. Також аналізуються зміни, які відбувались в системі суспільствознавчої освіти. Аналізується змістове наповнення навчального предмету і його залежність від суспільно-політичних процесів, які відбувались в державі у XX–XXI ст. Окреслюються явища, які призвели до появи суспільствознавчих дисциплін в початковій школі і до виокремлення самостійної освітньої галузі "Суспільствознавство".

Посилання

1. Areshonkov V. Yu. Poshuky novoho zmistu shkilnoho suspilstvoznavstva u fakultatyvakh ta kursakh narodoznavchoho, hromadianoznavchoho, etyko-moralnoho ta ekonomichnoho spriamuvannia u 90-kh rr. KhKh st. / V. Yu. Areshonkov // Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. 2014. Vyp. 4. S. 45-50.
2. Areshonkov V. Yu. Rozvytok zmistu himnaziinoho suspilstvoznavstva na pochatku KhKh stolittia / V. Yu. Areshonkov // Osvita ta pedahohichna nauka. 2014. № 1. S. 66-73.
3. Malinovska O. S. Problema hromadianskosti v istorii vitchyznianoi suspilstvo-znavchoi dumky / O. S. Malinovska // Kulturolohichnyi visnyk. 2014. Vyp. 32. S. 135-139.
4. Smahin I. I. Suspilstvoznavcha kompetentnist uchniv: poniattia, zmist, struktura / I. I. Smahin // Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. 2014. Vyp. 4. S. 39-44.
5. Starieva A. M. Teoretychnyi analiz formuvannia predmetno-metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia suspilstvoznavstva pry perekhodi na stupenevu vyshchu pedahohichnu osvitu / A. M. Starieva // Pedahohichnyi almanakh. 2013. Vyp. 19. S. 200-207.
6. Yarosh N. V. Vykorystannia kraieznavchoho materialu na urokakh suspilstvoznavstva u zahalnoosvitnikh shkolakh Ukrainy (60–70 rr. KhKh st.) / N. V. Yarosh // Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Seriia "Istoriia ta heohrafiia". 2011. Vyp. 42. S. 87-89.

Переглядів анотації: 1247
Опубліковано
2017-06-29
Як цитувати
Hordiienko, T. (2017). Суспільствознавство в початковій школі: історичний огляд. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 157-161. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-2-157-161