Теоретичні основи формування мотивації інструментально-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фахової підготовки

  • Iryna Rostovska кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інструментально-виконавської підготовки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: мотивація, мотивація музичної діяльності, вчитель музичного мистецтва

Анотація

У статті висвітлено теоретичні основи формування мотивації інструментально-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва з позицій теорії діяльності. Здійснено аналіз філософських, а також ідей загальної і мистецької психології щодо активної ролі суб’єкта в діяльності, коли усвідомлена мотивація виступає сутнісною характеристикою особистості та музикознавчих досліджень щодо специфіки музично-виконавської діяльності.
Зроблено висновок, що успішність формування мотивації інструментально- виконавської діяльності значною мірою визначається якістю педагогічного
керування цим процесом; що домінування вищих смислоутворювальних мотивів музично-виконавської діяльності веде до подальшого розвитку інструментально-виконавської майстерності, самоактуалізації та подальшого професійного самовдосконалення

Посилання

1. Bochkarev, L. L. (2008). Psihologiya muzyikalnoy deyatelnosti [Psychology of musical activity]. Moskva: Klassika ХХI [in Russian].
2. Ilin, E. P. (2008). Motivatsiya i motivyi [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
3. Leontev, A. N. (1983). Izbrannyie psihologicheskie proizvedeniya [Selected Psychological Works]. V. V. Davyidov, V. P. Zinchenko, A. A. Leontev, A. V. Petrovskiy (Ed.); avt. vstup. st. V. P. Zinchenko. (Vol. 1–2; Vol. 2). Moskva: Pedagogikа [in Russian].
4. Leontev, A. N. (2003). Psihologicheskie voprosyi formirovaniya lichnosti studenta [Psychological issues of student personality formation] Psihologiya v vuze – Psychology at the university. 1-2. 232–241 [in Russian].
5. Maslou, A. (2003). Motivatsiya i lichnost [Motivation and personality]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
6. Medushevskiy, V. V. (1993). Intonatsionnaya forma muzyiki [Intonational form of music]. Moskva: Muzyika [in Russian].
7. Suleymanov, R. F. (2004). Napravlennost lichnosti muzyikanta – instrumentalista k muzyikalnoy deyatelnosti [The orientation of the personality of the instrumental musician to musical activity] Iskusstvo i obrazovanie – Art and education. 4. 25–26 [in Russian].
8. Tarasov, G. S. (1979). Problema duhovnoy potrebnosti [Spiritual need problem]. Moskva: Nauka [in Russian].
9. Tsagarelli, Yu. A. (2008). Psihologiya muzyikalno-ispolnitelskoy deyatelnosti [Psychology of performing music]. Sankt-Peterburg: Kompozitor [in Russian].
10. Shinkaruk, V. I. (Eds.). (1986). FIlosofskiy slovnik [Philosophical vocabulary]. Kiyiv:URE [in Ukraine].

Переглядів анотації: 99
Опубліковано
2019-05-31
Як цитувати
Rostovska, I. (2019). Теоретичні основи формування мотивації інструментально-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фахової підготовки. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 62-67. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-1-62-67