Педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту майбутніх учителів музичного мистецтва

  • Yuan Gao аспірантка Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Ключові слова: емоційний інтелект, фахова підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва, педагогічна умова

Анотація

Стаття присвячена вивченню особливостей процесу розвитку емоційного інтелекту майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі їхньої фахової підготовки. Метою статті визначено обґрунтування педагогічних умов емоційного інтелекту майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фахової підготовки. Розглянуто три педагогічні умови, які покладено в основу стратегії розвитку емоційного інтелекту майбутніх учителів музичного мистецтва.
Першою умовою визначено активізацію полімотивації студентів до емоційної взаємодії в процесі фахової підготовки. Ця педагогічна умова підвищує ефективність фахової підготовки через розуміння емоцій як ресурсу особистісного становлення, самореалізації. Другою педагогічною умовою визначено створення мистецького комунікативно-рефлексивного середовища як засіб свідомої регуляції емоційного поля у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Під мистецьким комунікативно-рефлексивним середовищем розуміється комплекс факторів соціального, педагогічного та мистецького впливу. Третя педагогічна умова – впровадження тренінгових технологій для викладачів і студентів.

Посилання

1. Azymov, Y. H. & Shchukyn, A. N. (2009). Novyi slovar metodycheskykh termynov y poniatyi (teoryia y praktyka obuchenyia yazykam) [A new dictionary of methodological terms and concepts (theory and practice of language teaching)]. Moskva: YKAR [in Russian].
2. Vyliunas V. K. (1990). Psykholohycheskye mekhanyzmy motyvatsyy cheloveka [Psychological mechanisms of human motivation]. Moskva: MHU [in Russian].
3. Humeniuk, O. Ye. (2001). Fenomen polimotyvatsii: sutnisnyi zmist vzaiemyn za modulno-rozvyvalnoi orhsystemy [The phenomenon of polymotivation: the essential content of
relationships in the modular developmental organizational system]. Psykholohiia i suspilstvo – Psychology and suspension. 1. 74–123 [in Ukrainian].
4. Kodzhaspyrova, H. M. (2005). Slovar po pedahohyke [Dictionary of Pedagogy]. Moskva: MarT [in Russian].
5. Lisun, D. V. (2008). Interpretatsiia muzychnoho tvoru yak zasib rozvytku emotsiinoi sfery tvorchoi osobystosti muzykanta-vykonavtsia [Interpreting a piece of music as a means of
developing the emotional sphere of the creative personality of the performer]. Pedahohika ta psykholohiia – Pedagogy and psychology. Prokopenka, I. F. & Lozovoi, V. I. (Ed.). Kharkiv:
Kursor. (34), 101–108 [in Ukrainian].
6. Leontev, A. N. (1972). Problemy razvytyia psykhyky [Problems of development of the psyche]. Moskva [in Russian].
7. Palamar, S. I. (2013). Emotsiina vzaiemodiia u spivtvorchosti vokalista i kontsertmeistera [Emotional interaction in co-creation of vocalist and concertmaster]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia "Mystetstvoznavstvo" – Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical
University named after Volodymyr Hnatyuk. Series "Art Studies". 1. 27–34 [in Ukrainian].
8. Furman, O. Ye. (2015). Polimotyvatsiia – sponukalnyi parametr innovatsiino-psykholohichnoho klimatu [Polymotivation is the driving parameter of the innovative and psychological climate]. Scientific Journal "Science Rise" – Scientific Journal "Science Rise". 6/1(11). 105–110 [in English].
9. Mayer, J. D. & Salovey, P. (2005). Emotionalintelligence [Emotionalintelligence]. URL: http://journals.-sagepub.com/doi/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG [in English].

Переглядів анотації: 57
Опубліковано
2019-12-09
Як цитувати
Gao, Y. (2019). Педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту майбутніх учителів музичного мистецтва. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (1), 109-115. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-1-109-115