Педагогічні умови виховання старших дошкільників з відхиленнями у поведінці
Анотація
У статті окреслено й представлено проблему виникнення поведінкових відхилень у дітей дошкільного віку, зокрема, негативних проявів у поведінці дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку як початкового етапу у виникненні девіантної поведінки. Теоретично обґрунтовані і практично вивчені педагогічні умови виховання старших дошкільників з відхиленнями у поведінці. Вони згруповані у три основні групи:
І. Умови, що забезпечують попередження та корекцію негативних проявів у поведінці дошкільників в ЗДО: психолого-педагогічна діагностика дошкільників та рання педагогічна профілактика негативних проявів у їх поведінці; забезпечення особистісної значущості дитини в умовах освітнього процесу ЗДО; реалізація заходів ЗДО, спрямованих на поліпшення адаптації дошкільників до освітнього закладу.
ІІ. Умови, що сприяють підвищенню рівня психолого-педагогічної освіченості батьків: підвищення психолого-педагогічної освіченості батьків; надання практичної допомоги батькам у вихованні дітей з негативними проявами у поведінці з боку фахівців ЗДО.
ІІІ. Умови, що дозволяють забезпечити особистісну значущість дитини в сім’ї: демонстрація батьками безумовної любові до дитини; педагогічно доцільна поведінка дорослого у ситуаціях можливих негативних поведінкових проявів дошкільників.
Посилання
2. Lebedynska, K., & Abramova, H., (2001). Osoblyvosti porushen povedinky doshkilnykiv ta molodshykh shkoliariv [Features of behavior disorders of preschoolers and primary school children]. Kiev [in Ukrainian].
3. Kodzhaspyrova, H. M., & Kodzhaspyrov, A. Yu. (2005). Slovar po pedahohyke [Dictionary of Pedagogy]. Moskva: YKTs "MARt"; Rostov-na-Donu: Yzdatelskyi tsentr "Mart" [in Russian].
4. Kolesina, T. Ye. (1997). Osoblyvosti vykhovannia ditei starshoho doshkilnoho viku, skhylnykh do nehatyvnykh proiaviv u povedintsi [Peculiarities of whirling children of a senior preschool age, preoccupied with negative manifestations in behavior]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
5. Orzhekhovska, V. M. & Pylypenko, O. I. (2007). Preventyvna pedahohika [Preventive pedagogy]. Cherkasy: Vyd. Chabanenko Yu. [in Ukrainian].
6. Parfanovych, I. I. (2014). Teoretyko-metodychni zasady profilaktyky deviantnoi povedinky divchat zahalnoosvitnikh shkil [Theoretical and methodological ambush of prevention of deviant behavior divchat zagalnoosvіtnіkh shkіl]. Extende abstract of Doctor’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].
7. Pykhtina, N. P. (2012). Profilaktyka nehatyvnykh proiaviv u povedintsi ditei [Prevention of negative manifestations in behavior of children]. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].
8. Potapova, O., & Fedorchenko, T. 2008 рік. Rannia profilaktyka deviantnoi povedinky molodshykh shkoliariv [Early prevention of deviant behavior of young schoolchildren]. Zaporizhzhia: PP "Tandem" [in Ukrainian].
9. Stepanov, O. M. (Eds.). (2006). Psykholohichna entsyklopediia [Psychological encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
10. Fedorchenko, T. Ye. (2003). Rannia profilaktyka nehatyvnykh proiaviv u povedintsi ditei [Early prophylaxis of negative manifestations in behavior of children]. Kyiv [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 117
Авторське право (c) 2019 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.