Проблема забезпечення підготовки фахівців служби цивільного захисту

  • M. S. Koval кандидат педагогічних наук, професор, ректор Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
  • Z. V. Нipters доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри гуманітарних дисциплін та соціальної роботи Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
  • M. I. Kusiy кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри прикладної математики і механіки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
Ключові слова: заклади вищої освіти зі специфічними умовами навчання, підготовка фахівців, фахівці служби цивільного захисту

Анотація

У статті розглядаються дефініції "підготовка фахівців", "заклади вищої освіти із специфічними умовами навчання" та інші поняття, що становлять понятійно-категоріальний апарат дослідження. Висновки фахівців з питань педагогіки вищої школи свідчать, що подальшого дослідження потребує проблема забезпечення підготовки фахівців служби цивільного захисту у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Вчені-педагоги у підході до наукової інтерпретації сутності поняття "професійна підготовка" офіцерів с.ц.з. підкреслюють важливість розгляду процесу професійного становлення фахівця як педагогічної проблеми, що повинна базуватися на принципах: безперервності освіти, інтегративності, фундаменталізації, гуманізації, самостійності. Дослідженням доведено, що забезпечення проблеми підготовки фахівців служби цивільного захисту залежать від низки факторів, зокрема, від переходу до підготовки нової моделі майбутнього фахівця, здатного до самоосвіти, нестандартного мислення, творчої діяльності.

Посилання

1. Golovanova, N. L. & Bishevets, N. G. (2017). Sovremennyye podkhody v professional’no-prikladnoy fizicheskoy podgotovke budushchikh robochikh [Modern approaches in the professional-applied physical training of future workers]. Aktual’nyye nauchnyye issledovaniya v nauchnom mire – Current scientific research in the scientific world, 4–3 (24), 36–39 [in Russian].
2. Goncharenko, S. U. (1997). Ukrayinsʹkyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyyiv: Lybidʹ [in Ukrainian].
3. Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 №1556-VII "Pro vyshchu osvitu" (iz zminamy i dopovnennyamy) [Law of Ukraine dated 01.07.2014 №1556-VII "On Higher Education" (as amended)]. URL: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/zakoni-ukraini/-65715.html (Last accessed: 23.10.2019) [in Ukrainian].
4. Informatsiia pro stan ta problemy funktsionuvannia iedynoi derzhavnoi systemy zapobihannia i reahuvannia na nadzvychajni sytuatsii tekhnohennoho ta pryrodnoho kharakteru [Information on the state and problems of functioning of the unified state system of prevention and response to emergencies of technogenic and natural origin]. URL: http://www.mns.gov.ua/tsontent/program_KMU_ inform.html (Last accessed: 23.10.2019) [in Ukrainian].
5. Nakaz MNS Ukrainy vid 01.07.2009: Pro zatverdzhennia Nastanovy z orhanizatsii profesijnoi pidhotovky ta pisliadyplomnoi osvity osib riadovoho ta nachal’nyts’koho skladu orhaniv i pidrozdiliv tsyvil’noho zakhystu [Order of the Ministry of emergencies of Ukraine from 01.07.2009: On approval of the instruction on the organization of vocational training and postgraduate education for individuals of the ordinary and commanding bodies of civil
protection divisions and subdivisions]. 444. Kyiv: MNS Ukrainy [in Ukrainian].
6. Naumchuk, V. I. (2002). Profesijna pidhotovka majbutnikh vchyteliv fizychnoi kul’tury v protsesi samostijnoi roboty zi sportyvnykh ihor [Professional training of future physical education teachers in the process of independent work on sports games. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil’ [in Ukrainian].
7. Nen’ko, Yu. P. (2018). Teoretyko-metodolohichni zasady profesijno oriientovanoi komunikatyvnoi pidhotovky majbutnikh ofitseriv sluzhby tsyvil’noho zakhystu [Theoretical and methodological foundations of professionally oriented communication training of future civil defense officers]. Extended abstract of Doctor’s. Rivne [in Ukrainian].
8. Nychkalo, N. G. (2000). Neperervna profesijna osvita: mizhnarodnyj aspekt [Continuing professional education: an international aspect]. S. O. Sysoievoi & O. H. Romanovs’koho (Eds.). Tvorcha osobystist’ u systemi neperervnoi profesijnoi osvity – Creative personality in the system of continuing vocational education. Kharkiv: KhDPU [in Ukrainian].
9. Pro skhvalennia Kontseptsii Derzhavnoi tsil’ovoi prohramy rozvytku profesijno-tekhnichnoi osvity na 2011–2015 roky: Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 27 serpnia 2010 [On approval of the concept of the state target program for the development of vocational and technical education for 2011–2015: Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of August 27, 2010]. № 1723-r. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/lavs/shov/1723-2010-%D1%80 (Last accessed: 23.10.2019) [in Ukrainian].
10. Batysheva S. Ya. (Eds.). (1999). Ehntsiklopediya professional’nogo obrazovaniya [Encyclopedia of vocational education]. Moskva: АPO. Vols. 1–3, Vol. 2, 440 [in Russian].

Переглядів анотації: 120
Опубліковано
2019-12-02
Як цитувати
Koval, M. S., НiptersZ. V., & Kusiy, M. I. (2019). Проблема забезпечення підготовки фахівців служби цивільного захисту. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 97-104. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-4-97-104