Питання про навчання дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату в Україні наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття

  • T. V. Chernenko старший викладач кафедри дошкільної освіти Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, аспірантка кафедри ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова
Ключові слова: спеціальна освіта, ортопедагогіка, діти з порушеннями функцій опорно-рухового апарату

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної спеціальної освіти – історії розвитку освіти дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату в Україні. Метою статті є висвітлення процесу становлення системи навчання дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату в Україні наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. Автором проаналізовано шляхи забезпечення освітою дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату у зазначений період. Розглянуті проблеми діяльності лікарсько-консультативних кабінетів та визначені їх основні завдання. У процесі наукового дослідження були використані такі методи: метод вивчення наукової літератури; метод теоретичного аналізу (узагальнення і систематизація) з метою розкриття змісту дослідження; порівняльно-історичний метод.

Посилання

1. Bondar, V. I., & Hladush, V. A. Likarsko-pedahohichna diialnist profesora Illi Musijovycha Levinasona [Medical and pedagogical activity of Professor Elijah Levinson] URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5449 (Last accessed: 14.05.2019) [in Ukrainian].
2. Dichek, N. P. (2012). Vnesok Kyivskoho likarsko-pedahohichnoho kabinetu v realizatsiiu dyferentsijovanoho pidkhodu do orhanizatsii dytynstva u 20-ti roky XX stolittia [The Contribution of the Kiev Medical and Pedagogical Office to the Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Childhood in the 1920 s]. Shliakh osvity – The way of education, 3. 40–46 [in Ukrainian].
3. Dichek, N. P. Vnesok Odeskoho likarsko-pedahohichnoho kabinetu v realizatsiiu dyferentsijovanoho pidkhodu do orhanizatsii dytynstva v Ukraini u 20-ti rr. XX stolittia [The Contribution of the Odessa Medical and Pedagogical Cabinet to the Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Childhood in Ukraine in the 1920 s]. URL: http://ipa.udpu.edu.ua/article/view/15388 (Last accessed: 16.06.2019) [in Ukrainian].
4. Dichek, N. P. Likarsko-pedahohichni kabinety iak providnyky idej reformuvannia pedahohichnoho protsesu v Ukraini u 20-ti rr. XX stolittia [Medical and pedagogical offices as conductors of ideas of reforming the pedagogical process in Ukraine in the 1920 s]. URL:
https://core.ac.uk/download/pdf/32310552.pdf (Last accessed: 12.08.2019) [in Ukrainian].
5. Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky [Inclusive education: from the basics to practice]. Kyiv [in Ukrainian].
6. Taranchenko, O. Surdopedahohichna teoriia ta praktyka druhoi polovyny XX stolittia v Ukraini [The forensic theory and practice of the second half of the twentieth century in Ukraine]. URL: http:// ap.uu.edu.ua/article/415 (Last accessed: 10.08.2019) [in Ukrainian].
7. Tuchak, A., & Tsiupak, T. Z istorii stanovlennia suspilnoi dopomohy ditiam iz psykhofizychnymy vadamy v Ukraini [From the history of social assistance for children with psychophysical disabilities in Ukraine] URL: https://www.google.com/url?sa=t&rct=-j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ca (Last accessed: 16.11.2019). [in Ukrainian].
8. Usenko, I. Yu. Obschestvo popechenyia o bednykh y bolnykh detiakh "Synyj Krest" [Society for the Care of Poor and Sick Children "Synyj Krest"]. URL: http:// dommil.com/-articles/miloserdie_i_blagotvoritelnost/115 (Last accessed: 16. 05. 2019) [in Russian].
9. Shevtsov, A. H. (2011). Apolohiia ortopedahohiky [The apology of orthopedics] Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova – Scientific journal of M. P. Dragomanov NPU, 19. 209–215 [in Ukrainian].
10. Shevtsov, A. H., & Chernenko, T. V. (2019). Istorychni aspekty stanovlennia systemy vykhovannia ta navchannia ditej z porushenniamy funktsij oporno-rukhovoho aparatu v Ukraini [Historical aspects of the formation of the system of education and training of children with disorders of the musculoskeletal system in Ukraine]. Vydavnytstvo Khortytskoi natsionalnoi akademii – Publishing House of Khortytsia National Academy. Zaporizhzhia 11–15 [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 206
Опубліковано
2019-12-02
Як цитувати
Chernenko, T. V. (2019). Питання про навчання дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату в Україні наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 142-150. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2019-PP-4-142-150