Питання про навчання дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату в Україні наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття
Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної спеціальної освіти – історії розвитку освіти дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату в Україні. Метою статті є висвітлення процесу становлення системи навчання дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату в Україні наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. Автором проаналізовано шляхи забезпечення освітою дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату у зазначений період. Розглянуті проблеми діяльності лікарсько-консультативних кабінетів та визначені їх основні завдання. У процесі наукового дослідження були використані такі методи: метод вивчення наукової літератури; метод теоретичного аналізу (узагальнення і систематизація) з метою розкриття змісту дослідження; порівняльно-історичний метод.
Посилання
2. Dichek, N. P. (2012). Vnesok Kyivskoho likarsko-pedahohichnoho kabinetu v realizatsiiu dyferentsijovanoho pidkhodu do orhanizatsii dytynstva u 20-ti roky XX stolittia [The Contribution of the Kiev Medical and Pedagogical Office to the Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Childhood in the 1920 s]. Shliakh osvity – The way of education, 3. 40–46 [in Ukrainian].
3. Dichek, N. P. Vnesok Odeskoho likarsko-pedahohichnoho kabinetu v realizatsiiu dyferentsijovanoho pidkhodu do orhanizatsii dytynstva v Ukraini u 20-ti rr. XX stolittia [The Contribution of the Odessa Medical and Pedagogical Cabinet to the Implementation of a Differentiated Approach to the Organization of Childhood in Ukraine in the 1920 s]. URL: http://ipa.udpu.edu.ua/article/view/15388 (Last accessed: 16.06.2019) [in Ukrainian].
4. Dichek, N. P. Likarsko-pedahohichni kabinety iak providnyky idej reformuvannia pedahohichnoho protsesu v Ukraini u 20-ti rr. XX stolittia [Medical and pedagogical offices as conductors of ideas of reforming the pedagogical process in Ukraine in the 1920 s]. URL:
https://core.ac.uk/download/pdf/32310552.pdf (Last accessed: 12.08.2019) [in Ukrainian].
5. Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky [Inclusive education: from the basics to practice]. Kyiv [in Ukrainian].
6. Taranchenko, O. Surdopedahohichna teoriia ta praktyka druhoi polovyny XX stolittia v Ukraini [The forensic theory and practice of the second half of the twentieth century in Ukraine]. URL: http:// ap.uu.edu.ua/article/415 (Last accessed: 10.08.2019) [in Ukrainian].
7. Tuchak, A., & Tsiupak, T. Z istorii stanovlennia suspilnoi dopomohy ditiam iz psykhofizychnymy vadamy v Ukraini [From the history of social assistance for children with psychophysical disabilities in Ukraine] URL: https://www.google.com/url?sa=t&rct=-j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ca (Last accessed: 16.11.2019). [in Ukrainian].
8. Usenko, I. Yu. Obschestvo popechenyia o bednykh y bolnykh detiakh "Synyj Krest" [Society for the Care of Poor and Sick Children "Synyj Krest"]. URL: http:// dommil.com/-articles/miloserdie_i_blagotvoritelnost/115 (Last accessed: 16. 05. 2019) [in Russian].
9. Shevtsov, A. H. (2011). Apolohiia ortopedahohiky [The apology of orthopedics] Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova – Scientific journal of M. P. Dragomanov NPU, 19. 209–215 [in Ukrainian].
10. Shevtsov, A. H., & Chernenko, T. V. (2019). Istorychni aspekty stanovlennia systemy vykhovannia ta navchannia ditej z porushenniamy funktsij oporno-rukhovoho aparatu v Ukraini [Historical aspects of the formation of the system of education and training of children with disorders of the musculoskeletal system in Ukraine]. Vydavnytstvo Khortytskoi natsionalnoi akademii – Publishing House of Khortytsia National Academy. Zaporizhzhia 11–15 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 206
Авторське право (c) 2019 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.