ЕСТЕТИЧНІ ЧИННИКИ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ

  • M. P. Dolmatova кандидат педагогічних наук, доцент кафедри прикладної лінгвістики Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: естетичне виховання, ноземна мова, естетична парадигма краси

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема естетичного виховання студентів у процесі вивчення іноземних мов. Це питання аналізується у контексті впливів основних складових естетичної парадигми краси на естетичний розвиток особистості. Автором здійснено детальний огляд основних елементів естетичної парадигми краси англомовного спілкування: краси самої мови; краси природи та культури країн, мова яких вивчається; краси мистецтва цих країн (літератури, живопису, архітектури, музики, театру, кіно); естетики особливостей національного спілкування носіїв англійської мови; краси дій та характерів видатних особистостей англомовних країн; естетики аудиторних занять з англійської мови. Розкриваються їх основні характеристики та ознаки. Особливу увагу автор приділяє англомовному художньому тексту як чиннику естетичного впливу на особистість завдяки його естетичному потенціалу. Читання англомовних художніх творів розглядається як форма спілкування, в процесі якого у читача-студента формуються зразки і моделі поведінки, складається образ світу і самого себе. Значна увага також приділяється рольовим іграм, конференціям, інтерв’ю, дискусіям як формам проведення аудиторних занять з англійської мови. Наголошується на ролі педагога у створенні відповідного навчального середовища для естетичного розвитку студента. Робиться висновок про те, що вивчення іноземної мови дає широкі можливості щодо естетичного виховання студентів.

Посилання

1. Antoniuk, N. (2003). Navchiti sprijmati krasu: Estetichna paradigma u navchannі anglomovnogo spіlkuvannya [Teach to perceive beauty: Aesthetic paradigm in teaching English communication] Іnozemnі movi v navchal’nih zakladah – Foreign languages in educational institutions, 1. 178–181 [in Ukrainian].
2. Dolmatova, M. (2019). Іnshomovnij hudozhnіj tekst u sistemі profesіjnoї pіdgotovki majbutnіh uchitelіv-fіlologіv [Foreign literary text in the system of professional training of future teachers of philology] Nova pedagogіchna dumka – New pedagogical thought, 2 (98). 92–95 [in Ukrainian].
3. Lіsovs’kij, A. (2003). Hudozhnya cіlіsnіst’ tvoru ta jogo analіz [Artistic integrity of the literary work and its analysis] Ukraїns’ka mova ta lіteratura v shkolі – Ukrainian language and literature at school, 7 (32). 20–24 [in Ukrainian].
4. Miropol’s’ka, N. (2002). Mistectvo slova v strukturі hudozhn’oї kul’turi uchnya: teorіya і praktika [The art of the word in the structure of the student’s artistic culture: theory and practice]. Kyiv: Parlaments’ke vidavnictvo [in Ukrainian].
5. Smelyakova, L. (1992). Hudozhestvennyj tekst v obuchenii inostrannym yazykam v yazykovom vuze (Teoriya i praktika otbora) [Literary text in teaching foreign languages at a language university (Theory and practice of selection)]. Sankt-Peterburg [in Russian].

Переглядів анотації: 32
Опубліковано
2020-07-01
Як цитувати
Dolmatova, M. P. (2020). ЕСТЕТИЧНІ ЧИННИКИ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 40-45. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2020-PP-2-40-45