КОМПОНЕНТНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ «ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОГО ДОСВІДУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА»

  • V. Maksymenko викладач кафедри музичної педагогіки та хореографії Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: майбутні викладачі хореографії, формування художньо-творчого досвіду, фахова підготовка

Анотація

Актуалізація формування художньо-творчого досвіду майбутніх учителів хореографії розглядається у контексті цілісної професійної підготовки студентів як цілеспрямований процес включення майбутніх педагогів у творчу, художньо-освітню та хореографічно-виконавську діяльність. У дослідженні принципового значення набули особистісні прояви педагога-хореографа, котрі характеризують його фахову підготовку як інтегральну властивість. Для майбутнього вчителя хореографічного мистецтва важливими є знання в галузі педагогіки і мистецтва. Митець-хореограф повинен бути творчим, активним, креативним, здатним самостійно робити вибір, сприймати прекрасне, цінувати його, формувати власний погляд, реалізовувати поставлені цілі, усвідомлено оцінювати результати власної творчої діяльності для подальшої самореалізації в царині хореографічного мистецтва. У статті виокремлено ключові компоненти формування художньо-творчого досвіду майбутніх учителів хореографії в процесі фахової підготовки, а саме мотиваційного, когнітивного, аксіологічного та рефлексивного, які тісно взаємозв’язані між собою і утворюють цілісну структуру з метою подальшої розробки змісту критеріїв та показників, а також необхідних для її формування методичних засад, зумовлених творчою сутністю хореографічного мистецтва. Здобутий досвід, у процесі фахової підготовки студентів-хореографів, сприяє успішній адаптації до суспільних змін та надає впевненості у професійній діяльності. Зазначено, що формування художньо-творчого досвіду відбувається як під час створення мистецького твору, так і в процесі його сприймання. Тому, важливою складовою навчання майбутнього вчителя хореографічного мистецтва є формування художньо-творчого досвіду в процесі фахової підготовки.

Посилання

1. Bozhovich, L. I. (2001). Problemy formirovaniya lichnosti [Personality formation problems]. Mockow: MPSI; Voronezh: MODJeK [in Russian].
2. Bondar, V. I. (2012). Konkurentozdatnist pedagoga yak skladova jogo profesijnoyi kompetentnosti [Competition of the teacher as a warehouse and professional competence]. Suchasna pochatkova osvita: vektori rozvitku – Suchasna pochatkova osvita: vector development. Berdyansk: BDPU [in Ukrainian].
3. Dzundza, A. I. (2003). Analiz teoretichnih ta metodologichnih zasad formuvannya socioekonomichnoyi kulturi studentiv VNZ Ukrayini [Analysis of theoretical and methodological ambushes of the formation of social and economic culture of students of the Higher Education Institution of Ukraine]. Zaporizhzhya [in Ukrainian].
4. Zajceva, I. V. (2000). Motivaciya uchinnya studentiv [Student motivation]. P.G. Luzana (Ed.). Irpin: Redakcijno-vid. viddil ADPS Ukrayini [in Ukrainian].
5. Ilin, E. P. (2002). Motivaciya i motivy [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
6. Kalin V. K. (2011). Psihologiya voli [The psychology of will]. Simferopol: Izd.-stvo Tavricheskogo nacionalnogo universiteta im. V. I. Vernadskogo [in Ukrainian].
7. SHinkaruka V. I. (Eds.). (1973). Filosofskij slovnik [Philosophical vocabulary]. Kyiv: Golovna red. URE [in Ukrainian].
8. Tsvyetkova, L. Yu. (2005). Metodyka vykladannya klasychnoho tantsyu [Classical dance technique]. Kyiv: Alterpres [in Ukrainian].
9. Denek, K. & Kuzniak, I. (2001). Projektowanie celow ksztalcenia w reformowanej szkole. Poznan [in Polish].

Переглядів анотації: 62
Опубліковано
2021-07-07
Як цитувати
Maksymenko, V. (2021). КОМПОНЕНТНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ «ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОГО ДОСВІДУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА». Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (2), 89-96. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2021-PP-2-89-96