СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У ВИЩИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

  • А. Panchuk кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту Рівненського державного гуманітарного університету https://orcid.org/0000-0002-1670-5772
  • І. Panchuk старший викладач кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту Рівненського державного гуманітарного університету https://orcid.org/0000-0003-0518-0701
  • V. Shelyuk кандидат філософських наук, професор кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту Рівненського державного гуманітарного університету https://orcid.org/0000-0002-2086-4813
  • А. Kashuba старший викладач кафедри теорії і практики фізичної культури і спорту Рівненського державного гуманітарного університету https://orcid.org/0000-0001-7782-898X
Ключові слова: сучасні підходи, вдосконалення фізичної підготовки, освітній процес, студенти вищих закладів освіти.

Анотація

У статті проаналізовано сучасні підходи вдосконалення фізичної підготовки студентів у вищих закладах освіти. Зазначено актуальність та аналіз досліджень. Подано мету, яка полягає в обґрунтуванні теоретичних підходів вдосконалення фізичної підготовки студентів у вищих закладах освіти.

З’ясовано, що оздоровчо-спортивна робота впроваджується на певному етапі фізичного розвитку й фізичної підготовки студентів. Одним із шляхів підвищення ефективності фізичної виховання студентської молоді є розробка нормативів фізичної підготовленості за належними величинами, які забезпечують стабільний рівень здоров’я.

Зазначено, що методологія формування інформаційного простору в процесі фізичного виховання студентів займає чільне місце в розробках науковців, фахівців В українській освіті сьогодні проголошується принцип варіативності, який дає можливість втілювати й контролювати педагогічний процес за різними моделями. У цьому напрямі йде й прогрес освіти: розробка різних варіантів її змісту, наукова розробка і практичне обґрунтування нових ідей і технологій.

Загострено потребу в зміні програмних підходів та визначенні напрямів розвитку фізичного виховання як процесу, спрямованого не тільки на фізичний розвиток, функціональне вдосконалення організму, набуття основних життєво необхідних рухових умінь і навичок, а й культурну освіту майбутньої інтелектуальної еліти, усвідомлення нею власного здоров’я не лише в державному масштабі, а й в індивідуальному, особистісному плані; ролі організації фізичного виховання та вчасному використанні його засобів у цьому процесі. Усе це створює необхідність включення фізичного виховання до переліку обов’язкових дисциплін вищих навчальних закладів, засвоєння яких проводиться за спеціально розробленою програмою в межах чітко організованого освітнього під керівництвом викладачів-професіоналів.

Ключові слова: сучасні підходи, вдосконалення фізичної підготовки, освітній процес, студенти вищих закладів освіти.

Посилання

Antikova, V.A. (1996). Optymizatsiia fizychnoho vykhovannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Optimization of physical education in higher educational institutions]. Mater. II vseukr. nauk.-prakt. konf. «Kontseptsiia pidhotovky spetsialistiv fizychnoi kultury v Ukraini» – Mater. II All-Ukrainian science and practice conf. «The concept of training physical culture specialists in Ukraine». Kyiv; Lutsk: Vezha [in Ukrainian].

Bazylchuk, V.B. & Zhdanova, O.M. (2002). Problema zdorovia i formuvannia motyvatsii u studentiv do navchalnykh zaniat [The problem of health and the formation of students’ motivation for educational activities]. Visnyk Tekhnolohichnoho universytetu Podillia – Bulletin of the Technological University of Podillia, 5, 3, 59–60 [in Ukrainian].

Halaitatyi, H.D. (1997). Fiziolohichna kharakterystyka fizychnoi i rozumovoi pratsezdatnosti studentiv z riznym reitynhom uspishnosti i fizychnoi pidhotovlenosti [Physiological characteristics of physical and mental capacity of students with different ratings of success and physical fitness]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Domashenko, A.V. (2003). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady systemy fizychnoho vykhovannia studentskoi molodi Ukrainy [Organizational and pedagogical principles of the system of physical education of student youth of Ukraine]. Extended abstract of candidate’s thesis. LDIFK, L. [in Ukrainian].

Kontseptsiia fizychnoho vykhovannia v systemi osvity Ukrainy [The concept of physical education in the education system of Ukraine]. (1998). Fizychne vykhovannia v shkoli – Physical education at school. 2, 2–7 [in Ukrainian].

Kushnir, V.A. (2003). Teoretyko-metodolohichni osnovy systemnoho analizu pedahohichnoho protsesu vyshchoi shkoly [Theoretical and methodological foundations of the system analysis of the pedagogical process of the higher school]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Kyrychenko, T.H. (1998). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentiv pedahohichnoho vuzu v protsesi fizychnoho vykhovannia []. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Kozibrotskyi, S.P. (2002). Prohramno-normatyvni osnovy fizychnoho vykhovannia studentiv [Program and normative foundations of physical education of students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Prohrama z fizychnoho vykhovannia dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv III–IV rivniv akredytatsii [Physical education program for higher educational institutions of III–IV levels of accreditation]. (2003). Kyiv: Min. osvity i nauky Ukrainy [in Ukrainian].


Переглядів анотації: 69
Опубліковано
2023-04-11
Як цитувати
PanchukА., PanchukІ., Shelyuk, V., & KashubaА. (2023). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У ВИЩИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 7-15. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2022-PP-3-7-15