ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ НІЖИНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ МИКОЛИ ГОГОЛЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ВИХОВНОЇ ПРАКТИКИ В ДИТЯЧИХ ОЗДОРОВЧИХ ТАБОРАХ

  • O. Filonenko кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0002-1036-2158
  • N. Demchenko кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0003-1382-0756
  • O. Samoilenko кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя https://orcid.org/0000-0002-2622-3064
Ключові слова: виховна практика, дитячий оздоровчий табір, підготовка майбутніх учителів

Анотація

Підготовка вчителя у системі діяльності Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя відбувається у гармонії з розвитком сучасних світових тенденцій професійної підготовки та вітчизняного, вивіреного історією досвіду. У статті здійснено історико-педагогічний аналіз діяльності кафедри педагогіки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя щодо удосконалення підготовки майбутніх учителів до виховної практики в дитячих оздоровчих таборах. Викладачі кафедри педагогіки виходять із того, що вчитель є визначальною фігурою освітнього процесу, він є носієм змісту педагогічних технологій навчання й виховання та реалізовує програму виховання учнів, забезпечує належні умови розвитку дітей у різноманітних видах діяльності. Протягом більш, ніж 70 років виховна практика розглядається педагогами як потужний засіб для професійної підготовки активного вихователя підростаючого покоління. Проаналізована створена кафедрою цілісна система підготовки до виховної практики в дитячих оздоровчих таборах, яка включає в себе: впровадження в освітній процес теоретичного курсу «Методика виховної роботи в літніх оздоровчих таборах»; проведення інструктивного табірного збору; проведення конкурсу вожатської майстерності; об’єднання зусиль з дитячими оздоровчими закладами, орієнтоване на підготовку студента до виховної роботи в дитячих оздоровчих таборах, що передбачає проведення інструктивно-методичних семінарів, семінарів-практикумів за участю представників дитячих оздоровчих таборів; запропонована кафедрою організація управління практикою з метою вирішення проблем адаптації студентів; професійно-педагогічна відповідність викладацького складу; забезпечення студентів навчально-методичною літературою. Схарактеризовано професійно-педагогічну спроможність викладацького складу кафедри, яка відіграє надзвичайно важливу роль у підготовці студентів до виховної діяльності в дитячих оздоровчих таборах.

Посилання

Derzhavnyj arkhiv Nizhyns’koho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Op. 2a postijnoho zberihannia. Spr. 5635. Navchal’ni plany pedahohichnykh instytutiv na 1976–1977 n.r., 40 ark. [State Archive of Mykola Gogol Nizhyn State University. Op. 2a permanent storage. Spr. 5635. Educational plans of pedagogical institutes for 1976–1977, 40 sheets] [in Ukrainian].

Derzhavnyj arkhiv Nizhyns’koho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Op. 2a postijnoho zberihannia. Spr. 6302. Navchal’ni plany pedahohichnykh instytutiv na 1985–1986 n.r., 36 ark. [State Archive of Mykola Gogol Nizhyn State University. Op. 2a permanent storage. Spr. 6302. Educational plans of pedagogical institutes for 1985–1986, 36 sheets] [in Ukrainian].

Kovalenko, Ye.I., Kononchuk, A.I., Pinchuk, I.M. & Solova, V.M. (1997). Metodyka roboty v litn’omu ozdorovchomu tabori [Methods of work in a summer health camp]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Metodychni materialy do provedennia pedahohichnoi praktyky studentiv [Methodical materials for the pedagogical practice of students]. (1968). Nizhyn: NDPI [in Ukrainian].

Pykhtina, N.P., Solova, V.M. & Yakovets, N.I. (2006). Konkurs vozhats’koi majsternosti [Competition of shepherding skills]. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].

Filonenko, O.S. (2012). Osoblyvosti sotsial’no-psykholohichnoi adaptatsii studentapraktykanta u dytiachomu ozdorovchomu tabori [Peculiarities of social and psychological adaptation of a student intern in a children’s health camp]. Suchasni informatsijni tekhnolohii ta innovatsijni metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern information technologies and innovative teaching methods in training specialists: methodology, theory, experience, problems, 30, 476–480. Kyiv; Vinnytsia: TOV firma

«Planer»[in Ukrainian].


Переглядів анотації: 48
Опубліковано
2023-04-19
Як цитувати
Filonenko, O., Demchenko, N., & Samoilenko, O. (2023). ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ НІЖИНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ МИКОЛИ ГОГОЛЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ВИХОВНОЇ ПРАКТИКИ В ДИТЯЧИХ ОЗДОРОВЧИХ ТАБОРАХ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 117-123. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2022-PP-3-117-123