Інноваційні форми і методи роботи з педагогами у закладі дошкільної освіти
Анотація
У статті розкрито сутність поняття «інновація», висвітлено аналіз інноваційних форм та методів роботи з педагогами у закладі дошкільної освіти. Подано аналіз наукової літератури з проблеми дослідження. Проаналізовано питання формування готовності педагогів до інноваційної діяльності в освітньому процесі у працях сучасних науковців та практиків. Наголошено на тому, що система методичної роботи в ЗДО має бути спрямована на створення професійно-особистісної зони успіху кожного педагога, на підвищення рівня мотивації до саморозвитку і творчості. Проаналізовано проблему підготовки вихователів до використання інноваційних форм та методів. Розглянуто та проаналізовано класифікацію форми методичної роботи: за способом організації (колективні, групові, індивідуальні), за рівнем активності учасників (пасивні, активні, інтерактивні). Детально проаналізовано конкретні інноваційні форми методичної роботи з педагогами ЗДО (майстер-клас, тренінг, методичний фестиваль, вебінар, інтернет-конференція, веб-конференція, форум, методичний кешинг, айстопер, інформаційний коктейль, коворкінг, флешбек) та методи (тьюторство, коучинг, кейс-метод (сase-study), метод проектів, колегіальне навчання, «синтез думок», «методичний діалог», менторинг, метод рефлексії). Визначено низку інноваційних форм методичної роботи для подальшої перспективи наукового дослідження
Посилання
1. Bazovyy komponent doshkilʹnoyi osvity [Basic component of preschool education]. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20- Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
2. Bohush, A. (2022). Metodychna robota v zakladakh doshkilʹnoyi osvity [Methodical work in preschool education institutions]. Odesa: vydavetsʹ Bukayev Vadym Viktorovych [in Ukrainian].
3. Havrysh, N. & Bezsonova, O. (2016). Kaleydoskop informatsiyno-ihrovoyi tvorchosti ditey. Korekturni tablytsi. Metodychni rekomendatsiyi shchodo vykorystannya korekturnykh tablytsʹ [Kaleidoscope of children’s information-game creativity. Correction tables. Methodical recommendations on the use of correction tables.]. Vydavnychyy dim «Slovo» [in Ukrainian].
4. Havrysh, N.V. (2021). Mayster-klas yak forma pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohiv [Master-class as a form of professional development of teachers.]. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu – Methodist preschool teacher, 3 (Berezenʹ) [in Ukrainian].
5. Herlyand, T.M. & Kulalayeva, N.V. (2016). Veb kvest u profesiynomu navchanni [Web quest in professional education] / za zah. redaktsiyeyu T.M. Herlyand. Kiyv: IPTO NAPN Ukrayiny [in Ukrainian].
6. Darchenko, L. (2023). Innovatsiyni formy metodychnoyi roboty z pedahohamy u zakladakh doshkilʹnoyi osvity [Innovative forms of methodical work with teachers in preschool education institutions] Pedahohichnyy visnyk Podillya. KHOIPPO. No 5. Pp. 8–10 [in Ukrainian].
7. Dychkivsʹka, I.M. (2024). Innovatsiyni pedahohichni tekhnolohiyi [Innovative pedagogical technologies]. Kiyv [in Ukrainian].
8. Zlyvkov, V.L. & Lukomsʹka, S.O. (2022). Suchasni treninhovi tekhnolohiyi rozvytku osobystosti v osviti [Modern training technologies of personality development in education]. Kyiv [in Ukrainian].
9. Kaplunovsʹka, O. (2014). Rozkryttya innovatsiynoho potentsialu pedahohiv zasobamy pedahohichnoho proektuvannya. [Revealing the innovative potential of teachers by means of pedagogical design]. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu – Methodist preschool teacher. No 7. Pp. 10–18 [in Ukrainian].
10. Kovalenko, O. & Kyrylova, I. (2020). Metodychnyy suprovid pedahohiv yak zasib pidvyshchennya yakosti sensorno-piznavalʹnoho rozvytku ditey u ZDO [Methodical support of teachers as a means of improving the quality of sensory and cognitive development of children in special education]. Molodyy vchenyy – A young scientist. No 7(83). Pp. 35–39 [in Ukrainian].
11. Kozak, L.V. (2014). Pidhotovka maybutnikh vykladachiv doshkilʹnoyi pedahohiky i psykholohiyi do innovatsiynoyi profesiynoyi diyalʹnosti [Preparation of future teachers of preschool pedagogy and psychology for innovative professional activity]. Kyiv: Edelʹveys [in Ukrainian].
12. Krutiy, K. (2016). Suchasne zanyattya ta osvitni sytuatsiyi [Modern occupation and educational situations]. Doshkilʹne vykhovannya – Preschool education. No 9. Pp. 6–10 [in Ukrainian].
13. Kutsevol, O.M. (2017). Vykorystannya metodu case-stady u formati pidvyshchennya kvalifikatsiyi vchyteliv ukrayinsʹkoyi movy i literatury [Use of the case-study method in the format of professional development of Ukrainian language and literature teachers]. Natsionalʹnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny – National Academy of the State Border Service of Ukraine. No 4. Pp. 230–243 [in Ukrainian].
14. Marchenko, N. (2019). Formy pidvyshchennya kvalifikatsiyi vchyteliv [Forms of teacher qualification improvement]. Aktualʹni pytannya humanitarnykh nauk: mizhvuzivsʹkyy zbirnyk naukovykh pratsʹ molodykh vchenykh Drohobytsʹkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka. Vol. 2. No 24. Pp. 148–153 [in Ukrainian].
15. Polovina, O. & Savinova, N. (2018). Metodychnyy tyzhdenʹ, abo Layfkhaky metodychnoho suprovodu pedahohiv [Methodical week, or Lifehacks of methodological support for teachers]. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu. No 12. Pp. 4–12 [in Ukrainian].
16. Tokarenko, N.M. (2013). Orhanizovuyemo proektnu diyalʹnistʹ: krok za krokom. [We organize project activities: step by step]. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu. No 1. Pp. 59–62 [in Ukrainian].
17. Fasolʹko, T.S. ta in. (2023). Vykorystannya suchasnykh pedahohichnykh tekhnolohiyi v doshkilʹniy osviti: nastavnytstvo ta kouchynh u pidhotovtsi vykhovatelya ZDO [The use of modern pedagogical technologies in preschool education: mentoring and coaching in the training of a special education teacher]. Visnyk nauky ta osvity. No 8(14). Pp. 807–820 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 7
Авторське право (c) 2024 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.