Інноваційні освітні технології у професійній підготовці майбутніх педагогів-хореографів у закладах вищої освіти
Анотація
У зв’язку із системними перетвореннями у хореографічній освіті, пошуками нових освітніх технологій значно підвищилися вимоги до фахової підготовки майбутніх викладачів хореографії у закладах вищої освіти України. У статті визначено основні завдання цієї підготовки, яка покликана забезпечити усвідомлення ролі хореографічного мистецтва в системі художнього і духовного розвитку особистості, засвоєння практичних та теоретичних основ хореографічної освіти, оволодіння виконавською технікою та методами роботи з підростаючим поколінням. Охарактеризовано інноваційні підходи до підготовки майбутніх педагогів-хореографів, які вбачаються у тісному зв’язку з практикою сучасної хореографічної освіти та її усталеними традиціями. Зазначено, що основні завдання фахової підготовки майбутніх викладачів хореографії – закласти теоретичні та практичні основи педагога-артиста, необхідні для подальшої самоосвіти та удосконалення професійної майстерності. Визначено, що це вимагає від вищої школи викладання фахових дисциплін на інтелектуальному, художньо-творчому рівні, що відповідає природі танцю, його гуманістичній та перетворюючій функції. У статті підкреслено, що майбутній педагог за роки навчання у закладах вищої освіти має не тільки оволодіти необхідними теоретичними знаннями та виконавськими уміннями, а й усвідомити шлях їх набуття. Виділено роль інноваційних технологій у формуванні та удосконаленні хореографічних знань, умінь і навичок, а також особистісних якостей майбутніх педагогів-хореографів. Наголошено, що професійна компетентність, мобільність та рефлексивне осмислення хореографічної дійсності є ключовими результатами такої підготовки. Використання сучасних освітніх технологій у процесі підготовки педагогів-хореографів має розглядатися як інтегрований процес, що базується на художньо-педагогічному спілкуванні. Створення умов для розкриття творчої індивідуальності, усвідомлення власних можливостей та прагнення до самореалізації є важливими складовими професійного становлення. Отже, формування висококваліфікованих педагогів-хореографів вимагає поєднання традиційних і новітніх методів навчання, що забезпечить їхню готовність до ефективної професійної діяльності.
Посилання
Androshchuk, L.M. (2019). Innovatsii u praktychnii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia khoreohrafii v systemi khoreohrafichno-pedahohichnoi osvity v Ukraini [Innovations in the practical training of future choreography teachers in the system of choreographic and pedagogical education in Ukraine]. Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia. Sumskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni A.S.Makarenka – Current issues of art education and upbringing. Issue 1–2 (13–14). P. 211–220 [in Ukrainian].
Vetrinska, A.V. (2017). Innovatsii v suchasnii khoreohrafichnii profesiinii osviti. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi [Innovations in modern choreographic professional education]. Kyivskyi universytet imeni B. Hrinchenka – Musical art in educational discourse. No 2. P. 59–61 [in Ukrainian].
Konverskyi, A.Ye. (2020). Suchasna lohika (klasychna i neklasychna) [Modern logic (classical and non-classical)]. Kyiv: TsUL [in Ukrainian].
Makarenko, L.L. & Mova, L.V. (2020). Innovatsiini tekhnolohii yak zasib formuvannia tvorchoi osobystosti khoreohrafiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Innovative technologies as a means of forming the creative personality of choreographers in the process of professional training]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova – Scientific Journal of the National Polytechnic University named after M. P. Dragomanov. Issue 77. P. 138–141 [in Ukrainian].
Rostovska, Yu. (2016). Formuvannia pedahohichnykh perekonan maibutnikh uchyteliv khoreohrafii [Formation of pedagogical beliefs of future choreography teachers]. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].
Rostovska, Yu.O. (2023). Formuvannia vykonavsko-stsenichnoi maisternosti maibutnikh fakhivtsiv z khoreohrafii u zakladakh vyshchoi osvity [Formation of performing and stage skills of future choreography specialists in higher education institutions]. Naukovi zapysky. Seriia «Psykholoho-pedahohichni nauky» – Scientific notes. Series "Psychological and pedagogical sciences". Nizhyn: NDU im. M. Hoholia. No 2. P. 142–147 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 0
Авторське право (c) 2025 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.