Формування навички швидкочитання на уроках української літератури

  • R. Ya. Mohylna студентка 3 курсу філологічного факультету Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
  • N. V. Bilousova кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: швидкочитання, інформація, текст

Анотація

У статті розглянуто основні положення формування навички швидкого читання, охарактеризовано основні методи, що дозволяють збільшити відсоток інформації, яка залишається у пам’яті людини після прочитання тексту. Наголошено на тому, що швидкість, яка є максимальною і при якій можна повноцінно засвоювати прочитане, не може перевищувати 1000 слів. Також підтверджується думка про те, що швидкість читання слід оцінювати в знаках, які людина може прочитати за одну хвилину, при цьому розуміючи зміст тексту. Виділено вимоги до педагога, який прагне навчити дитину читати швидко. Окрему увагу приділено факторам, що можуть свідчити про низький рівень швидкочитання: низький словниковий запас, артикуляція, повернення до попередніх речень чи рядків. Окреслено низку вправ, які дозволяють сформувати навички швидкого читання: скоромовки, складання слів з половинок, ігри "Знайди слово", "Магазин", "Комп’ютер", "Співаймо пісеньку", "Варварі до пари", "Поле чудес", перегляд сторінки, читання лише приголосних літер, чистомовки, складання анаграм.

Посилання

1. Shvydkochytannia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Shvydkochytannia.
2. Yak staty heniiem shvydkochytannia? URL: https://pustunchik.ua/ua/online-school/literature/shvydkochytannia-vchymosia-chytaty-shvydko.
3. Rekomendatsii po chytanniu https://vseosvita.ua/library/rekomendacii-po-citannu-4253.html.
4. Vpravy dlia vdoskonalennia navyku chytannia. URL: http://eidetic.kiev.ua/- shvidkochitannya/47-vpravi-dlya-vdoskonalennya-naviku-chitannya-u-ditej.
5. 12 prychyn, chomu korysno chytaty knyhy. URL: http://cikavosti.com/12-prichin-chomu-korisno-chitati-knigi/.
6. Shvydkochytannia: novyi sposib myslennia. URL: http://old.dyvensvit.org/- articles/2727.html.
7. Keith Rayner How Do We Read, and Can Speed Reading Help? / Keith Rayner, Elizabeth R. Schotter, Michael E. J. Masson // Psychological Sciencein the PublicInterest. 2017, № 1. S. 4–34.

Переглядів анотації: 131
Опубліковано
2018-11-26
Як цитувати
Mohylna, R. Y., & Bilousova, N. V. (2018). Формування навички швидкочитання на уроках української літератури. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 96-102. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-4-96-102