ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОГО СПРИЙМАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ КОМПОЗИЦІЇ У ПРОЦЕСІ БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ
Анотація
У статті висвітлюється зміст мистецької проблеми – формування художньо-образного сприймання хореографічної композиції у процесі балетмейстерської підготовки студентів. Наголошено на закономірності пов’язаних на методичне забезпечення, яке зумовлено теоретичною і практичною значущістю для фахової підготовки майбутніх учителів хореографії. Проаналізовано й обґрунтовано теоретико-методичну підготовку майбутніх учителів хореографії, яка об’єднує педагогічні та фахові знання й уміння, необхідні для його балетмейстерської діяльності. Формування художньо-образного сприймання хореографічної композиції окреслює розробленість фахової методики навчання у контексті вибіркових курсів
"Мистецтво балетмейстера", "Композиція і постановка танцю", "Майстерність хореографа", які б заохочували розвиток балетмейстерської діяльності, враховуючи при цьому означені компоненти навчання (мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-творчий, операційний) і розв’язання їх постає в єдиній художньо-образній формі, означивши для цього певні художньо-творчі та композиційно-виразні засоби. Професійна підготовка майбутнього вчителя хореографії зумовлюється його здатністю адекватно відтворювати балетмейстерську модель сценічного образу, творчо осмислювати запропонований автором життєвий матеріал, самостійно розв’язувати практичні завдання, володіти балетмейстерськими вміннями, аналізувати, синтезувати та інтерпретувати образний зміст хореографічної композиції. Ці положення вимагають від студентів балетмейстерських знань та вмінь, сприйняття хореографічних творів, самостійно-творчого пошуку, самовияву у різних видах виконавської діяльності. Художньо-образне сприйняття хореографічної композиції потребує від майбутніх учителів хореографії досконалого та правильного відчуття образної будови,
природності, національної характеристики танцювального твору, який задумав балетмейстер і відобразив мовою пластики, мовою танцю.
Посилання
"Psikhologo-pedagogi`chni` nauki" (Ni`zhins`kij derzhavnij uni`versitet i`meni` Mikoli Gogolya) / za zag. red. prof. Ye. I`. Kovalenko. Ni`zhin: NDU i`m. M.Gogolya, 2015. # 2. S. 105–111.
2. Kordue`ll M. Psikhologiya. A–Ya: slovar`-spravochnik. M.: FAIR-PRESS, 1999. 440 s.
3. Krivokhizha A. M. Garmoni`ya tanczyu. Navchal`no-metodichnij posi`bnik dlya studenti`v pedagogi`chnikh navchal`nikh zakladi`v. Ki`rovograd: RVCz KDPU i`m. V.
Vinnichenka, 2006. 90 s.
4. Orlova O. Teori`ya ta metodika khudozhn`ogo sprijnyattya li`teraturi: posi`bnik. Poltava, 2012. 300 s.
5. Parkhomenko O. M. Formuvannya baletmejsters`kikh umi`n` majbutni`kh uchiteli`v khoreografi`yi u proczesi` fakhovoyi pi`dgotovki: dis…kand. ped. nauk. Ni`zhin, 2016. 250 s.
6. Penzin S. N. Kino i e`steticheskoe vospitanie: metodologicheskie problemy`. Voronezh: Izd-vo Voronezh. unta. 1987. 176 s.
7. Rozhdestvenskaya N. "Psikhologiya sczenicheskoj deyatel`nosti"; "Psikhologiya khudozhestvennogo tvorchestva". Minsk. 1999 g. S. 653 – 663.
8. Rostovs`ka Yu. O. Profesi`jni` perekonannya yak yaki`sna kharakteristika osobistosti` vchitelya khoreografi`yi. Naukovi` zapiski NDPU i`m. M. Gogolya. Psikhologo-
pedagogi`chni` nauki, 2003. #2, S. 51 – 53.
9. Taranczeva O. O. Formuvannya fakhovikh umi`n` majbutni`kh uchiteli`v khoreografi`yi zasobami ukrayins`kogo narodnogo tanczyu: avtoref. dis. kand. ped. nauk. Kiyiv, 2002. 20 s.
10. Fi`losofs`kij slovnik / za red. V. I. Shinkaruka. K.: URE, 1986. 800 s.
Переглядів анотації: 129
Авторське право (c) 2020 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.