ЕСТЕТИЧНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ЗНАЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРНО-МУЗИЧНОЇ ТВОРЧОСТІ

  • S. Chaban-Chayka кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-1755-3141

Анотація

У статті проаналізовано естетично-педагогічне значення української дитячої літературно-музичної творчості. Національне виховання передбачає принцип народності виховання, що зумовлює потребу у формуванні насамперед національної свідомості, любові до свого народу і рідної землі. Один із шляхів духовного відродження України – прилучення школярів до української літературно-музичної творчості. У відповідності до концепції середньої загальноосвітньої та національної школи України споконвічність, первинність культурно-історичних традицій народу, діалектична єдність їх із загальнолюдською культурою є вихідним принципом при конструюванні змісту освіти і виховання. Створення національної системи освіти в умовах розбудови незалежної української держави потребує адекватного спрямування виховання. Українська літературно-музична пісенна творчість відіграє значну роль у вихованні особистості. Висока художність і доступність надають народній пісні високого педагогічного значення, адже найкращі зразки допомагають виховувати в особистості високі моральні, естетичні та світоглядні якості. Засвоюючи і використовуючи попередній досвід, нові покоління збагачують та удосконалюють його, роблять свій внесок у розвиток педагогічної науки. Кожний історичний період відображується на змісті виховання дітей. Разом з тим він зберігає те основне, що визначає сутність педагогічної системи, провідним носієм і пильним охоронцем якої є українська літературно-музична пісенна творчість. Естетико-педагогічне значення українського дитячого музично-пісенного фольклору багатопланове: він сприяє розвитку мислення, мовлення, уяви, вихованню моральних чеснот. Його педагогічне значення полягає в тому, що він є результатом виховних зусиль народу протягом багатьох віків.

Посилання

Dovzhenok, H. (1981). Ukrainskyi dytiachyi folklor: virshovani zhanry. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Myshanych, S. (1991). Usna narodna tvorchist. Kultura i pobut naselennia Ukrainy. Kyiv [in Ukrainian].

Rusova, S. (1991). Doshkilne vykhovannia. Ukraina, 4, 40–44 [in Ukrainian].

Smoliak, O.S. (1998). Ukrainskyi dytiachyi muzychnyi folklor: pidruchnykkhrestomatiia dlia vykladachiv ta uchniv. Vyp. 1. Ternopil: LILEIa [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V.O. (1988). Sertse viddaiu ditiam. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Ukrainka, L. (1971). Narodni pisni v zapysakh Lesi Ukrainky. Uporiad. i prymitky O.I. Deia, S.I. Hrytsy. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Ukrainskyi dytiachyi folklor (1986). H. Dovzhenok (Eds.). Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Pechenyuk M., Priadko O. Peculiarities of Vocal art in the Context of Postmodernism as a Factor of Cultural Value. Postmodern Openings 13 (4), P. 56 [in English]


Переглядів анотації: 32
Опубліковано
2023-04-24
Як цитувати
Chaban-Chayka, S. (2023). ЕСТЕТИЧНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ЗНАЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРНО-МУЗИЧНОЇ ТВОРЧОСТІ. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (4), 39-45. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2022-PP-4-39-45