ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТА МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
Анотація
На етапі реформування вищої школи постає питання про підготовку майбутнього вчителя-філолога в умовах дистанційного навчання, яке можна інтерпретувати як своєрідний етап еволюції системи освіти від звичної для викладачів аудиторії до віртуальної. У статті розкрито актуальну проблему професійної та практичної підготовки майбутніх учителів-філологів за допомогою технологій дистанційного навчання, окреслено шляхи формування інформаційної та методичної компетентностей. Здійснено аналіз різних наукових психолого-педагогічних підходів до трактування терміна "дистанційне навчання" як важливого й необхідного підґрунтя розробки методики дистанційного навчання студентів-філологів. Окреслено шляхи реалізації дистанційної освіти у викладанні лінгводидактики. Акцентовано на ролі сучасних інформаційних технологій (супутникових зв’язків,
комп’ютерних телекомунікацій, національного й кабельного телебачення, мультимедіа, навчальних систем тощо) в реалізації дистанційної освіти.
В основі пропонованої методики лежить застосування різних платформ (Google Class, Google Meet, Zoom, Office 365, електронний журнал) та сервісів у навчанні студентів-філологів. У розробці методичного наповнення предмета враховано педагогічні та інформаційні технології, що слугують засобом формування професійних компетентностей майбутніх учителів української мови та літератури. У статті наведено приклади розміщення методичних матеріалів на освітніх платформах, акцентовано на різновидах тестових завдань різних типів та особливостях їх використання з метою організації самоконтролю, підсумкового та проміжного видів контролю знань із методики навчання української мови.
Посилання
2. Andreev, A. A. (1998). Vvedenіye v dystantsyonnoe obuchenіye [Introduction to Distance Learning]. Computers in the learning process – Computers in the Educational Process. Moscow: Intersocioinform. 2. 25–68 [in Russian].
3. Bykov, V. Yu. Proektnyi pidkhid i dystantsiine navchannia u profesiinii pidhotovtsi upravlinskykh kadriv [Project approach and distance learning at the professional training in the field of management]. URL: http://www.ime.edu-ua.net/cont/Bykov1.doc [in Ukrainian].
4. Kolos, K. R. (2011). Systema MOODLE yak zasib rozvytku predmetnykh kompetentnostei uchyteliv informatyky v umovakh dystantsiinoi pisliadyplomnoi osvity. [The MOODLE system is an example of the development of the subject competencies of teachers of computer science in the minds of distance learning]. Extended abstract of candidate’s thesis. Кyiv [in Ukrainian].
5. Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini. 20 hrudnia 2000 roku [The Concept of Development of distance education in Ukraine. December 20, 2000]. URL: http://194.44.29.29/Files/PublicItems/FldDoc/7/Distance.doc [in Ukrainian].
6. Kukharenko, V. M., Rybalko, O. V. & Syrotenko, N. H. (2002). Dystantsiine navchannia ta umovy zastosuvannia [Distance learning and conditions of its application]. Kharkiv [in Ukrainian].
7. Protska, S. M. (2019). Kompiuterno oriientovana metodyka formuvannia profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv [The method is organized by a computer of forming the professional and pedagogical competence of Maybutin teachers of philology]. Extended abstract of candidate’s thesis. Institute of Information Technologies and Initiatives at the National Academy of Sciences of Ukraine – Institute of Information Technologies and Teaching Aids of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kiev [in Ukrainian].
8. Samoilenko, O. M. (2010). Teoretychni osnovy vykorystannia tekhnolohii dystantsiinoho navchannia pry pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv matematyky u VNZ [Theoretical established the technology of distance learning in the training of future teachers of mathematics at the University]. Materials of the international conf. "Introduction of e-innovation into the lighting process: concepts, problems, solutions" – Materials International. conf. "Implementation of e-learning in the educational process: concepts, problems, solutions". Thernopil. URL: http://conf.fizmat.tnpu.edu.ua/?p=447 [in Ukrainian].
9. Sysoieva, S. O. (2003). Problemy dystantsiinoho navchannia: pedahohichnyi aspect [Problems of distance learning: the pedagogical aspect] Continuing professional education: theoretical and practical: Scientific and methodical journal – Continuing professional education: theory and practice: scientific and methodical journal. 3–4. 308 [in Ukrainian].
10. Tsinko S. V. (2017). Samootsiniuvannia u protsesi pidhotovky vchytelia slovesnosti [Self-learning at the process of preparing a teacher of speech]. A visitor to the Lugansk National University named after Taras Shevchenko – Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. View of the RS "Lugansk National University of Taras Shevchenko". 4 (309) May. 231–238 [In Ukrainian].
11. Tsinko, S. V. (2015). Sotsiokulturna kompetentnist yak skladova profesiinoi pidhotovky filolohiv [Sociocultural competence as a warehouse for professional training of philologists]. The competence is the basis for professional and social success in Europe: collection of scientific works – Language competence as a basis for professional and social success in Europe. Khmelnitsky – Kielce. 221–231 [in Ukrainian].
12. Shovkun, V. V. (2016). Vykorystannia dystantsiinykh tekhnolohii u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky [Distance Technologies in the Process of Preparation of future teachers of computer science]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu – Open educational e-environment of a modern university. 2. 265–272 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 127
Авторське право (c) 2020 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.