Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів на уроках природознавства засобами нестандартних уроків

  • Nadiia Bilousova доцент кафедри педагогіки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
  • Iryna Khodosenko студентка 3 курсу факультету психо- логії та соціальної роботи Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
  • Olesia Dolhoruk студентка 3 курсу факультету психології та соціальної роботи Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Ключові слова: пізнавальний інтерес, молодший шкільний вік, нестандартні уроки

Анотація

У статті розглядається значення формування пізнавального інтересу у молодших школярів на уроках природознавства засобами нестандартних уроків. Подається визначення поняття "пізнавальний інтерес", вказується на способи розвитку пізнавальних інтересів. Акцентується увага на педагогічних умовах розвитку пізнавальних інтересів саме на уроках з природознавства: використання різних видів діяльності на уроках, використання нестандартних форм організації навчання молодших школярів, створення сприятливого навчального середовища для розвитку пізнавального інтересу тощо. Розглядають різні види нестандартних уроків, які використовує вчитель у початковій школі під час навчання дітей природознавству: віршовані (римовані) уроки; інтегровані (міжпредметні) уроки; уроки-дискусії (урок-діалог, урок-диспут, урок-засідання, урок-круглийстіл, урок-практикум, урок-семінар, урок-суд, урок-телеміст); уроки-дослідження (урок-знайомство, урок-панорама ідей, урок-пошук, урок-
самопізнання, урок "Що? Де? Коли?; уроки-звіти (урок-аукціон, урок-залік, урок-захист, урок-інтерв’ю, урок-екзамен, урок-ерудит, урок-композиція, урок-концерт); уроки-змагання (урок-вікторина, урок-КВК, урок-конкурс, урок-мозкова атака, урок-турнір); уроки-мандрівки (урок-екскурсія, урок-марафон, урок-подорож); уроки-сюжетні замальовки.

Посилання

1. Antypova O. U poshukakh nestandartnoho uroku / O. Antypova, D. Rum’iantseva, V. Palamarchuk // Rad. shkola. – 1991. – № 1. – S. 65–69.
2. Bibik N. M. Formuvannia piznavalnykh interesiv molodshykh shkoliariv / N. M. Bibik. – K. : Vipom, 1987. – 97 s.
3. Deikyna O. Yu. Piznavalnyi interes: sut i problemy vyvchennia / O. Yu. Deikyna. – M. : Prosvitnytstvo, 2002. – S. 345.
4. Kyrychuk O. I. Navchalni interesy molodshykh shkoliariv / O. I. Kyrychuk. – K. : Rad. shkola, 1982. – 128 s.
5. Lukhtai L. K. Nestandartnyi urok / L. K. Lukhtai // Pochatkova shkola. – 1992. – № 3–4. – S. 31–32.
6. Mytnyk O. Narodzhennia netradytsiinoho uroku / O. Mytnyk // Pochatkova shkola. – 1997. – № 12. – S. 11–23.
7. Pecherska E. Uroky rizni ta nezvychaini / E. Pecherska // Ridna shkola. – 1995. – № 4. – S. 62–65.
8. Rudakova T. I. Dydaktychna hra – diievyi zasib aktyvizatsii piznavalnoi aktyvnosti uchniv / T. I. Rudakova // Pochatkova shkola. – 2005. – № 16. – S. 7–13.
9. Savchenko O. Ya. Suchasnyi urok u pochatkovykh klasakh / O. Ya. Savchenko. – K. : Geneza, 1999. – 256 s.
10. Skatkin M. M. Metodyka vykladannia pryrodoznavstva v pochatkovii shkoli : posibnyk dlia vchyteliv / M. M. Skatkin. – K. : Radianska shkola, 1953. – 227 s.

Переглядів анотації: 236
Опубліковано
2017-10-26
Як цитувати
Bilousova, N., Khodosenko, I., & Dolhoruk, O. (2017). Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів на уроках природознавства засобами нестандартних уроків. Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя), (3), 163-166. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2017-PP-3-163-166