Формування моральних якостей молодших школярів: теоретичний аспект
Анотація
У статті визначено, що реформи, які відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність відповідних змін у вихованні школярів, спрямування їх завдань на розвиток свідомої особистості, що перед національною системою виховання в нашій державі постають якісно нові завдання, що вимагають практичного перетворення системи освіти. З огляду на це, сучасні вчені наголошують на необхідності формування в особистості загальнолюдських моральних якостей, виходячи з цього, загальнолюдська мораль – це не сукупність незмінних норм і принципів, що споконвіку відомі кожній людині або спільноті, а система, яка поповнювалась, розширювалась, змінювалась протягом віків, збагачуючись новими критеріями, новим смислом. Розкрито поняття "моральне виховання". У процесі розгляду морального виховання виявлено такі категорії: моральність, моральна свідомість, моральні переконання, моральна спрямованість. Досліджено особливості специфіки морального виховання молодшого школяра, визначено його вікові та психологічні особливості. Розглянуто теоретичні засади морального виховання молодших школярів, проаналізовано вікові особливості дітей молодшого шкільного віку.
Автори визначають одним із важливих чинників ефективності процесу морального виховання узгодження зусиль усіх виховних інституті. Аналіз наукових джерел дозволив виявити, що молодший шкільний вік є визначальним у моральному вихованні, підвищення рівня виховної підготовки учнів у школі, забезпечуючи розвиток моральних якостей особистості в навчальній діяльності.
Посилання
2. Bozhovych L. I. Osobystist i yii formuvannia v dytiachomu vitsi / L. I. Bozhovych. – M. : Prosvitnytstvo, 1968. – 254 s.
3. Boldyriev N. I. Moralne vykhovannia shkoliariv: (Pytannia teorii) / N. I. Boldyriev. – M. : Pedahohika, 1989.
4. Verzhykhovska O. M. Formuvannia moralnykh uiavlen ta perekonan uchniv u systemi vykhovnoi roboty dopomizhnoi shkoly / O. M. Verzhykhovska // Sotsialna robota u sferi: problemy profesiinoi pidhotovky : zb. nauk. prats Kam’ianets-Podilskoho pedahohichnoho universytetu. Vyp. 2. – Kam’ianets-Podilskyi, 1999. – S. 16–20.
5. Zakon Ukrainy "Pro osvitu". 28.09.2017.
6. Kaliuzhnyi A. A. Rol vchytelia v moralnomu vykhovanni shkoliariv / A. A. Kaliuzhnyi. – Moskva, 2008.
7. Kyrychok V. Dukhovno-moralne vykhovannia shkoliariv v Ukraini: dosvid ta shliakhy vdoskonalennia / V. Kyrychok // Ridna shkola. – № 4–5 (kviten–traven). – S. 26–32. – Bibliohr. – 2013. – S. 31.
8. Kolesnyk A. H. Moralne vykhovannia doshkilnykiv: suchasnyi aspekt / A. H. Kolesnyk, O. A. Arkhipova // Zbirnyk studentskykh naukovykh statei. Pedahohichnyi almanakh. – Odesa, 2009. – S. 192.
9. Kryterii moralnoi vykhovanosti molodshykh shkoliariv : knyha dlia vchytelia / za red. I. D. Bekha. – K. : Rad. shkola, 1989.
10. Osnovni oriientyry vykhovannia uchniv 1–11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv / Nakaz Ministerstva osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy 31.10.2011. №1243.
11. Savchenko O. Ya. Vykhovnyi potentsial pochatkovoi osvity / O. Ya. Savchenko. – K., 2009.
12. Stelmakhovych M. Teoriia i praktyka ukrainskoho natsionalnoho vykhovannia : posibnyk dlia vchyteliv pochatkovykh klasiv ta studentiv pedahohichnykh fakultetiv / M. Stelmakhovych. – Ivano-Frankivsk : Lileia NV, 1996. – 180 s.
13. Sukhomlynskyi V. O. Yak vykhovaty spravzhniu liudynu / V. O. Sukhomlynskyi // Vybrani tvory : u 5 t. – K. : Rad. shkola, 1976. – T. 2. – S. 149–416.
14. Chorna O. Rol sim’i u formuvanni v molodshykh shkoliariv shanoblyvoho stavlennia do liudei / O. Chorna // Ridna shk. – 2008. – № 11. – S. 37–39. – Bibliohr.: 14 nazv. – ukp.
Переглядів анотації: 221
Авторське право (c) 2017 Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.